یک ارتوپد متخصص در اصفهان به علت دریافت زیر میزی به پرداخت 102 میلیون و 600 هزار ریال جریمه نقدی محکوم شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در این باره گفت: پرونده یک پزشک متخصص ارتوپدی که از بیمار مبلغ 51 میلیون و 300 هزار ریال زیر میزی اخذ کرده بود با شکایت شاکی در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی اداره کل تعزیرات حکومتی استان مورد رسیدگی قرار گرفت.

غلامرضا صالحی افزود: با احراز تخلف توسط شعبه رسیدگی کننده، پزشک متخصص علاوه بر محکومیت به استرداد مبلغ زیر میزی اخذ شده به شاکی به پرداخت مبلغ 102 میلیون و 600 هزار ریال جریمه نقدی در حق دولت نیز محکوم شد.

مدیر روابط عمومی تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: پرونده این پزشک متخلف در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات بهداشتی و درمانی تعزیرات حکومتی اصفهان رسیدگی شده است.

شکیب افزود: افرادی که از پزشکان متخلف بابت دریافتی های غیر قانونی ( زیر میزی) شکایت دارند می توانند به اداره کل تعزیرات حکومتی یا معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

او تاکید کرد: احراز و تایید تخلف دریافت زیر میزی در کمیسیونی در معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود.

وزیر بهداشت پارسال از برخورد جدی با پزشکان زیرمیزی بگیر در اجرای مرحله سوم طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: در کشور جایی برای طبابت این قبیل افراد وجود نخواهد داشت.

سیدحسن هاشمی با اشاره به تهیه و تدوین کتاب ارزش نسبی خدمات سلامت افزود: این کتاب مقدمه ای است بر اینکه حقوق ارائه دهندگان خدمت به نحو شایسته ای تامین و از پرداخت های غیر قانونی پیشگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز هفته گذشته در جمع خبرنگاران از بررسی و پیگیری 12 پرونده مربوط به تخلف دریافتی های غیر قانونی پزشکان در استان در یک سال اخیر خبر داد.

غلامرضا اصغری تاکید کرد: پرونده های زیر میزی جهت اعمال قانون به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شده و پزشک متخلف تا 100 برابر رقم دریافتی می تواند جریمه شود.

20102

 
کد خبر: 331690

وب گردی

وب گردی