رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با توجه به فعالیت های مراکز رشد گفت: آنچه که امروز برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی بسیار حائز اهمیت و جزو برنامه های اصلی دکتر میرزاده می باشد آینده دانشگاه آزاد اسلامی است.


به گزارش ایسکانیوز، کیومرث نیازآذری در شورای مرکز رشد و اقتصاد دانش بنیان  استان مازندران، با توجه به اهمیت فعالیت مرکز رشد و اقتصاد دانش بنیان در این مجموعه دانشگاهی، گفت: تحقق اقتصاد دانش بنیان تضمینی قوی و محکم برای آینده ی این مجموعه دانشگاهی است.


نیازآذری با بیان اینکه تبدیل دانش به محصول و کسب درآمد کارآسانی نیست افزود:  باید با صبر و تلاش و پشتکار در این مسیر حرکت کرد.


وی با اشاره به عملکرد مرکز رشد واحد مرکز استان در کمتر از یک سال عنوان کرد: فعالیت چندین شرکت دانش بنیان و هسته فناور در این مرکز رشد و تولید محصول امیدوار کننده و نوید بخش است.


نیازآذری، گسترش فعالیتهای دانش بنیان را یکی از اولویت های اصلی واحدهای استان دانست و تاکید کرد: همه واحدهای استان باید برای درآمد غیر شهریه ای از طریق فعالیتهای دانش بنیان با سرعت بیشتری اقدام کنند.


وی هم افزایی علم و ثروت را از اهداف اصلی مراکز رشد عنوان کرد و افزود: اعضای هیات علمی و دانشجویان مهم ترین محور برای تشکیل شرکتهای دانش بنیان ، ایجاد درآمد و تبدیل علم به ثروت در دانشگاه هستند.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به اهمیت آموزش دوره های عمومی و تخصصی نیروی انسانی برای ارتقاء سطح علمی و فنی اشاره کرد و افزود: بزودی مرکز آموزش مهارتهای پیشرفته در مراکز رشد    راه اندازی خواهد شد.


وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه خصوصی است و از استقلال مالی برخوردار است ادامه داد: باید درآمدهای  غیر شهریه ای افزایش یابد و  تحقق اقتصاد دانش بنیان نسخه نجاتی برای تامین این درآمد است.


رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان با اشاره به حل مشکلات مالی واحدهای زیان ده استان ادامه داد: همه اعضای هیات علمی و کارکنان مجموعه دانشگاه در استان باید در پیشبرد و تحقق اهداف دانشگاه و ایجاد درآمد غیر شهریه ای کمک کنند.


نیازآذری با بیان اینکه 120 میلیارد ریال از درآمدهای واحدهای استان در سال گذشته از منابع غیرشهریه‌ای بود، گفت: باید برای تحقق درآمد غیر شهریه ای 16 درصدی تا پایان سال بیشتر تلاش کرد.


20101

کد خبر: 331964

وب گردی

وب گردی