کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام ادامه توفان گرد و خاک در زابل، نیمه شمالی کشور را بارانی پیش‌بینی کرد و درباره احتمال طغیان رودخانه‌ها و سیلابی‌شدن مسیل‌ها در استان‌های شمالی هشدار داد.
به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از خبرگزاری صدا و سیما گفت : امروز و فردا در استان‌های سمنان و تهران وزش باد نسبتا شدید خواهد بود و آسمان تهران کمی ابری است و در ساعات بعدازظهر آسمان پایتخت، تمام ابری و همراه با بارش‌های پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد و گرد و خاک است.
فریبا گودرزی گفت: امروز حداکثر دما در تهران به 33 درجه سانتیگراد می‌رسد و روزهای آینده هوای تهران خنک‌تر می‌شود.
او افزود : با ورود سامانه بارشی فعال و همراهی آن با نفوذ و تقویت زبانه پرفشار در نیمه‌شمالی کشور از امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، سواحل شمالی و به تدریج در غرب و مرکز، ارتفاعات جنوب‌غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: سه‌شنبه کاهش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر پیش بینی می شود و فعالیت سامانه بارشی از چهارشنبه در شمال‌غرب کشور کم می‌شود اما در نیمه‌شمالی کشور همچنان فعال می‌ماند.
گودرزی گفت: شدت بارش‌ها برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، کرمان، زنجان، اردبیل و به تدریج در استان‌های گیلان و مازندران پیش‌بینی شده است که در استان های گیلان و مازندران شدت بارش‌ها بیشتر خواهد بود و آب‌گرفتگی معابر عمومی، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی را برای این منطقه پیش‌بینی کرده‌ایم.
گودرزی ادامه داد: برای جنوب کشور و در استان‌های سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و برخی از نقاط هرمزگان، رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق پیش بینی می شود. همچنین در این مدت در شرق کشور، وزش باد توام با گرد و خاک همچنان ادامه دارد که در منطقه زابل طوفان گرد و خاک را شاهد هستیم.


105105

کد خبر: 331980

وب گردی

وب گردی