کتاب « کلید واژه های سبک شناسی » به همت اشرف شیبانی اقدم، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی تالیف و منتشر شد.

به گزارش ایسکانیوز، کتاب کلید واژه های سبک شناسی مدرن توسط اشرف شیبانی اقدم عضو هیات علمی دانشکده ادبیات وعلوم انسانی واحد تهران مرکزی تالیف و چاپ شد. این کتاب دارای 2 فصل ، 243 صفحه و در تیراژ  دو هزار نسخه چاپ شده است .

هیات علمی واحد تهران مرکزی درمقدمه کتاب خود آورده است: از نگاه نظریه های مدرن مفهوم عام سبک بر تنوع زبان استوار است، به عبارتی مطالعه سبک مطالعه تنوع در کاربرد زبان محسوب می شود. سبک به طرز فکر و تمایز شیوه های ارجاع در بیان بستگی دارد. از این رو فرض اساسی سبک بر کنش و  واکنش میان موقعیت حوزه ها و ویژگی های صوری زبان عادی متکی است. افراد می توانند در نوشته ها و صحبت های خود با هماهنگی واژگانی و نحوی خاص، سبک منحصربه فردی را به وجود بیاورند. از طرف دیگر با ارجاع به موضوعات خاص به سبک عمومی و یا سبک دوره ی خاصی نسبت یابند. بنابراین سبک موضوع اجراست و نسبت فعالیت های مشابه انجام شده با شیوه های متمایز از هم را نشان می دهد. مفهوم سبک و تنوع سبک شناختی بر این فرض استوار است که هر مضمون و محتوای مشابه می تواند در سامانه ی زبان در بیش از یک نوع ساخت زبان شناختی، نشانه گذاری شود.

20101
کد خبر: 332938

وب گردی

وب گردی