وزیر راه و شهرسازی، توسعه شبکه‌های حمل و نقل ریلی کشور را از برنامه‌های مهم و در دست اقدام اعلام کرد و از اتصال خطوط راه آهن شهری و بین شهری در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی تاکید کرد: شبکه آزادراه ایران هم در حال اتصال به شبکه آزادراه آسیا است و ایران بهترین راهگذر حمل و نقل به لحاظ دریایی، ریلی، هوایی و جاده‌ای محسوب می‌شود.


وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه صنعتی شدن ایران با راه آهن و در سال 1300 آغاز شد به مشکلات کلان‌شهرها در حوزه نبود خطوط ریلی حومه‌ای اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روزانه 117 هزار خودرو بین تهران و کرج در رفت و آمد است که توسعه خطوط ریلی و اتصال آنها به یکدیگر می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات حال حاضر را حل کند.

آخوندی تصریح کرد: متاسفانه در ایران حمل و نقل ریلی حومه‌ای حلقه مفقوده این صنعت است و در صدد هستیم تا این کمبود را جبران کنیم.

آخوندی با اشاره به اینکه ساخت 446 کیلومتر راه‌آهن حومه‌ای تهران آغاز شده است، گفت: هدف ما چهار خطه کردن خطوط موجود و احداث سه هزار کیلومتر راه آهن دو خطه و بهره‌برداری از 13 هزار کیلومتر خط ریلی جدید است.


وی اظهار داشت: در حال حاضر دو هزار و 250 واگن در حوزه ناوگان ریلی فعال داریم که تا سال 1400 باید به چهار هزار واگن برسد.


401
کد خبر: 333838

وب گردی

وب گردی