به گزارش ایسکانیوز، علی محمد صفانیا، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال به همراه تنی چند از معاونین در آستانه شروع سال تحصیلی 95-94 طی نشستی با مدیران گروه های آموزشی این واحد دانشگاهی، به تبیین آخرین ضوابط و آئین نامه هاو بررسی دیدگاه ها و نکته نظرات مدیران و مسئولان در ارتباط با مهمترین مسایل آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پرداختند.

دور جدید نشست هیأت رئیسه واحد با مدیران گروه های آموزشی طی دو روز در تاریخ 8  شهریور ماه برای مدیران و مسئولان دانشکده های مدیریت و علوم انسانی ، الهیات و معارف اسلامی و زبانهای خارجی و در تاریخ 9 شهریور ماه برای مسئولان دانشکده های فنی و مهندسی، علوم زیستی، علوم پایه، شیمی و علوم و فنون دریایی برگزار شد .

صفانیا در این جلسات، ضمن تبریک فرارسیدن بهار علم و دانش، به تشریح اهداف واحد دانشگاهی و تبیین استراتژی های آن و همچنین نحوه برنامه ریزی و مدیریت مجموعه پرداخت.

رئیس واحد تهران شمال حس تغییر در گروه های آموزشی واحد را جلوه ای از حرکت یک گام به جلو دانست و بر شناخت دقیق و علمی وضعیت موجود ، بررسی نقاط ضعف و قوت و الگو برداری از دانشگاه های موفق در جهت ارایه خدمات مطلوب سخن گفت و افزود: امروزه عرصه آموزشی و تحقیقاتی کشور وارد فضای رقابتی شده اند و لازم است برای موفقیت در این عرصه، ضمن ارتقای قابلیت های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه، همسو با نیازهای جامعه علمی و آموزشی کشور حرکت کنیم.

صفانیا در ادامه با اشاره به ضرورت نشست مدیران گروه های آموزشی در طول ترم، ضمن تشریح برنامه های ارتقای کمی و کیفی واحد دانشگاهی اظهار داشت: توسعه تحصیلات تکمیلی بخشی از چشم انداز واحد است که روند آن از سال پیش شروع شده و طبق برآوردهای صورت گرفته با تکمیل فضاهای عمرانی، افق افزایش دانشجو به 37 هزار نفر برای واحد تهران شمال پیش بینی شده است که به اهتمام کلیه عوامل دانشگاهی شاهد تحقق آن باشیم .


 رئیس واحد تهران شمال اصلاح هرم هیأت علمی واحد دانشگاهی و توجه به ارتقای مرتبه علمی اساتید را بخش دیگری از سخنان خود قرار داد و گفت:  علاوه بر ارتقای علمی استادان واحد ، راهکارهای متعددی برای جذب اعضای هیأت علمی در دستور کار قرار داده ایم که در این راستا موفق به جذب حدود 50 نفر هیأت علمی واجد شرایط شده ایم.

ایشان در ادامه با تشکر از اهتمام مسئولان قبلی واحد در خرید و تملک زمین سایت دانشگاهی و شروع عملیات ساخت و ساز، از تصویب نقشه پلان سایت دانشگاه در شورای عالی معماری دانشگاه آزاد اسلامی نیز خبر داد و اظهار داشت: برآورد اولیه برای تکمیل این پروژه حدود 300 میلیارد ریال پیش بینی شده است که امیدواریم با مدیریت بهینه منابع مالی و استفاده از منابع بانکی بتوانیم در تحقق اهداف واحد موفق عمل نماییم.

رئیس واحد تهران شمال اجرای طرح تجمیع 2 و چابک سازی واحد تهران شمال را بخش دیگر مأموریت خود برشمرد و از افزایش آمار مدیران کل واحد به منظور بهینه سازی امور خبر داد و اظهار داشت : ماحصل تلاش ها، شکوفایی استعداهای جوانان ، تحقق سند جامع علمی کشور و سرافرازی و افتخار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

در این جلسات دکتر علی مراد خانی، معاون آموزشی واحد نیز به تشریح جدید ترین آئین نامه ها و بخشنامه های آموزشی پرداخته و در خصوص نحوه اجرای آنها، توضیحات لازم را ارایه نمود. مهمترین موضوعات مورد اشاره معاون آموزشی واحد تهران شمال؛ ضرورت ایجاد رشته های تخصصی در دانشکده ها،کنترل مرخصی اعضای هیأت علمی،  همکاری مضاعف با دفاتر برنامه ریزی، گزارش کمیته ترفیعات و آمار رشته ها و دانشجویان واحد بود که ایشان توضیحات مبسوطی در این خصوص ارایه کرد.

در این جلسات معاونت های فرهنگی و پژوهشی واحد نیز به تبیین آخرین ضوابط و مقررات حوزه های خود پرداختند. همچنین مدیران گروه به بیان نکته نظرات و مسائل موجود در حوزه های خود پرداخته و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

گفتنی است جلسات هیأت رئیسه واحد با مدیران 82 گروه آموزشی در ابتدای هر نیمسال تحصیلی برگزار می شود.

20101
کد خبر: 333982

وب گردی

وب گردی