با اعلام حمایت سی و چهارمین سناتور دموکرات از توافق هسته ای ، حق وتوی اوباما حفظ شد.

به گزارش ایسکانیوز، باربارا میکولسکی سناتور دموکرات به عنوان سی و چهارمین عضو سنای آمریکا از توافق هسته ای ایران حمایت کرد. حمایت سناتور باربارا میکولسکی بدین معناست که باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا موفق به حفظ حق وتو خود در کنگره در رای گیری درباره توافق هسته ای شده است.

رای مثبت میکولسکی به معنای آن است که 34 نفر از اعضای سنای آمریکا یعنی 32 دموکرات و دو عضو مستقل اکنون از موافقتنامه هسته ای ایران که میراثی مهم برای سیاست خارجی رئیس جمهور دموکرات آمریکا به شمار می رود ، حمایت می کنند.

در حال حاضر تنها دو سناتور دموکرات به مخالفت با موافقتنامه به دست آمده با ایران برخاسته اند.

کنگره آمریکا قرار است اواسط ماه سپتامبر درباره قطعنامه « عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران » رای گیری کند ، قطعنامه ای که می تواند منجر به حرکت به جلو یا موقف شدن موافقتنامه هسته ای تاریخی باشد که آمریکا و پنج کشور دیگر ( روسیه ، انگلیس ، فرانسه ، چین و آلمان ) ماه ژوئیه با ایران به آن دست یافتند.

اوباما متعهد شده است هرگونه قطعنامه عدم تایید موافقتنامه هسته ای ایران را وتو خواهد کرد اما با توجه به اینکه موافقتنامه هسته ای ایران کمی پیش از تعطیلات تابستانی ماه اوت کنگره به دست آمد ، مخالفان این موافقتنامه دو ماه فرصت داشته اند تا حمایت مخالفان را جلب کنند.

اوباما اکنون با این تعداد رای می تواند در صورت رد توافق هسته ای در سنا از حق وتوی خود استفاده کند.

202
کد خبر: 334077

وب گردی

وب گردی