رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد استان همدان گفت: تبعیض در آموزش عالی با خیل عظیم مخاطبان موجب انحراف و فساد می‌شود و این در جامعه نقش‌آفرین است.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد استان همدان گفت: تبعیض در آموزش عالی با خیل عظیم مخاطبان موجب انحراف و فساد می‌شود و این در جامعه نقش‌آفرین است.




به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی اصغر تروهید در جلسه ماهیانه تشکل سیاسی اسلامی رحمت دانشگاه آزاد اسلامی که با حضور محمد ابراهیم الهی تبار، معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان و اعضای این تشکل برگزار شد، گفت:دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی باید از سایه نگاه سنگین سیاسی بیرون آورده شود و در فضای سالم رقابتی بتواند در پویایی هرچه بهتر انقلاب اسلامی و کشور ایران سهیم شود.


تروهید تصریح کرد: امروز باید استانداردهایی برای آموزش عالی طبق قوانین و در چارچوب نظام اسلامی نگاشته شود و تمام دانشگاه‌ها ملزم به رعایت آن شوند. متاسفانه امروز برخی وارد یک فضای رقابتی ناسالم با دانشگاه آزاد اسلامی شده‌اند. اگر قوانین وجود دارد چرا برای هر دانشگاه و موسسه‌ای تفسیر خاص از آن ارائه می‌شود؟ به طور مثال برای اخذ یک رشته مهندسی توسط دانشگاه آزاد ارائه مدرک سه عضو هیات علمی با مرتبه استادیاری الزامی است، اما دانشگاههای دیگر بدون رعایت این استانداردها دانشجو در این رشته ها جذب می کنند؟


تروهید گفت: یک از دغدغه های دولت همواره اشتغال زایی است و دانشگاه آزاد اسلامی به طور مستقیم توانسته است برای بیش از 70 هزار نفر ایجاد اشتغال کند.

وی تاکید کرد: اگر سیاست دولت حمایت از بخش خصوصی و کوچک کردن بدنه دولت است، با شعار این روند تصحیح نمی‌شود. باید در عمل و نحوه برخود با بخش خصوصی تجدید نظر شود.

رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اظهار کرد: بدنه دانشگاهیان با اعتمادی که به دولت تدبیر و امید کرد انتظار دارد جهت گیری‌های حزبی و برخوردهای سلیقه ای که در دولت قبل با دانشگاه آزاد اسلامی وجود داشت، برطرف شود.

تروهید گفت: بر اساس اعلام منابع رسمی هزینه تمام شده یک دانشجو در سیستم دولتی حداقل بیش از 4 یا 5 برابر دانشگاه آزاد اسلامی است و این جای سوال دارد چرا دولت بار خود را در این قسمت سبک نمی‌کند و سیاست‌های قبلی را ادامه می‌دهد.

عضو هیات علمی واحد همدان گفت: اگر در شرایط حاضر وزارت علوم مدعی است که صندلی خالی در دانشگاهها وجود دارد چرا همچنان پذیرش دانشجو دروه‌های شبانه دایر است.

وی بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی همواره در مسیر اعتدال گام برداشته و فارغ از جهت گیری‌های حزبی سعی در ایجاد فضای شور و شعور و نشاط علمی، فرهنگی و سیاسی در استان همدان داشته است و ملاک عمل نیز لحاظ کردن چارچوب‌ها و قوانین آموزش عالی و شورای عالی انقلاب فرهنگی و بیانات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه کار قرار داده است.

635767942730986111

در ادامه معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان به تشریح عملکرد دوساله دولت در استان و دستاوردهای سفر رییس جمهور و کاروان تدبیر وامید در همدان پرداخت و گفت: این سفر به بهترین شکل سیمای همدلی و آوای هم‌زبانی را در سال همدلی و همزبانی مردم ودولت نمایان کرد دستاوردهای بزرگی را برای همدان به همراه ارمغان آورد.

محمدابراهیم الهی تبار افزود: اجرای 42 طرح و پروژه عمرانی با اعتبار 847 میلیارد تومان برای همدان در بخش‌های حمل و نقل، سدسازی، آب و فاضلاب، تاسیسات دانشگاهی، بهداشت و سلامت، گردشگری و معدن در سفر کاروان تدبیر و امید به این استان است.

وی بیان کرد: اتمام راه آهن همدان – تهران با اعتبار 271 میلیارد تومان، اتمام آزادراه ساوه – همدان، اتمام طرح‌های بیمارستانی و اضافه شدن حدود 900 تخت بیمارستانی و همچنین بهره‌برداری از سدهای کلان از جمله طرح های دولت یازدهم برای ایجاد اشتغال و توسعه و پیشرفت این استان بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه بعد از پایان تحریم شرایط کشور تغییر کرده و جذب سرمایه از بیرون کشور افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: همدان یکی از استان‌های پرجاذبه در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی است و اقدامات زیربنایی مثل توسعه راه، راه‌آهن و رفع مشکلات بخش آب که دولت در دست اقدام دارد نیز کمک زیادی به جذب بیشتر سرمایه‌ها خواهد کرد.

در ادامه این جلسه اعضای تشکل رحمت به بیان دیدگاه‌­ها و پرسش های خود پیرامون مسائل کشوری و دانشگاه آزاد اسلامی پرداختند.

20101

کد خبر: 334114

وب گردی

وب گردی