زارع از دو برابر شدن بودجه باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با مساعدت دکتر میرزاده خبر داد.


کریم زارع رییس  باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی در حاشیه دومینن جشنواره ملی نانو دانشگاه آزاد به ایسکانیوز گفت: فعالیت های بسیار خوبی در این جشنواره انجام شده است و همه شرکت ها و واحد ها با  دستاوردهای فناوری نانو خوبی همراه بوده است و این نشان دهنده رشد خوب ما در این زمینه بوده است. البته امیدوار هستیم تا باز هم در آینده و دوره سوم این جشنواره که احتمالا باشگاه میزبان خواهد بود دستاوردهای بیشتری را به عرصه جامعه تحویل دهیم. در باشگاه قصد داریم تا در همین راستا فعالیت های بهتری را  در پیش گیریم و اولین گام را با تصویب معاونت تجاری سازی و کارآفرینی انجام داده ایم.


او در ادامه درباره فعالیت های باشگاه در زمینه فناوری های نانو گفت: باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد خوشبختانه فقط برای دانشگاه آزاد نیست و حدود 10 هزار نفر از دیگر دانشگاه های کشور هم عضو این مجموعه بزرگ علمی هستند که جای افتخار دارد. اگر ستاد نانو این اعلام امادگی باشگاه را برای میزبانی دوره بعد جشنواره بپذیرد شروع فعالیت معاونت تجاری سازی با یک اقدام بزرگ و درخور خواهد بود.


زارع ادامه داد: باشگاه تجربه خوبی در زمینه های اقتصاد دانش بنیان داشته است. چراکه جوانان ما توانسته اند 4 پتنت تجاری را در سال های اخیر به ثبت برسانند. البته برنامه ریزی های ما برای این است که تلاش کنیم تعداد این پتنت ها را افزایش دهیم. البته باید این نکته را عرض کنم که همین حالا 86 طرح تحقیقاتی تجاری داریم که تجاری سازی شده است. در بعد مقالات هم باشگاه رکورد های خوبی را در سطح جهانی به ثبت رسانده است. حدود 10/76 تولید علم کل دانشگاه آزاد اسلامی مربوط به همین ثبت رکورد باشگاه است و این نشان دهنده این است که نیروهای باشگاه نیروهایی چابکی هستند. پیش بینی می کنم در آینده با کمک بنیاد ملی نخبگان در بعد غیردولتی نقش بسیار برجسته و پر رنگی داشته باشیم.


زارع در ادامه درباره حمایت های باشگاه پژوهشگران و نخبگان دانشگاه آزاد گفت: خبر خوبی که اولین بار است عنوان می کنم، این است که در مصوبه اخیری که با حضور دکتر میرزاده و مهندس ترکان برگزار و تصویب شد، قول دکتر میرزاده برای دوبرابر شدن بودجه باشگاه است. در همین راستا تبصره ای تصویب کردیم که اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد علاوه بر استفاده از بودجه باشگاه می توانند بصورت نا محدود از بودجه پژوهشی دانشگاه هم بهره ببرند که امیدورایم با این اقدامات و رهنمودهای ریاست عالیه دانشگاه در جهت یک سازمان مردم نهاد علمی قوی حرکت کنیم.


او در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدورایم و مطمئن هستم که ما می توانیم در شهرهای خود، شهر دانایی بین المللی را راه اندازی کنیم.


20101

کد خبر: 334148

وب گردی

وب گردی