رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر به نیویورک عصر چهارشنبه به وقت محلی با جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.


به گزارش ایسکانیوز، در این دیدار ابتدا خاخام موشه داوبک رئیس جامعه یهودیان ضد صهیونیست آمریکا از جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مهم و دارای مردمانی متدین و مهربان یادکرد و گفت: می دانیم که ایران دارای مردمی متدین، متمدن، مهربان و دارای فرهنگ و تاریخ غنی است.


وی با بیان اینکه جامعه یهودیان نیویورک یک تشکیلات سیاسی نیست افزود: به دنبال تبعیت واقعی از آموزه‌های اصلی تورات و خداوند متعال هستیم و هدف ارتقای ایده‌های یهودیت ناب را پیگیری می‌کنیم.


وی افزود ‌: یهودیت ناب هیچ تناسبی با صهیونیسم ندارد چرا که یهودیت بیش از سه هزار سال قدمت دارد ولی صهیونیسم تنها 150 سال پیش و بر اساس یک نقشه سیاسی به وجود آمد.


رئیس جامعه یهودیان آمریکا همچنین گفت: صهیونیسم یک جنبش سیاسی است که اهدافی را دنبال می‌کند که با آموزه‌های یهودیت ناب سازگاری ندارد.


یهودیان ایرانی با وجود جمعیت اندک در مجلس شورای اسلامی نماینده دارند و اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دهند


وی با اشاره به اوضاع یهودیان در کشورمان گفت: بسیار خرسندیم از اینکه در ایران با آنکه تعداد پیروان دین یهود زیاد نیست ولی آنها در مجلس نماینده دارند و اعمال مذهبی خود را آزادانه انجام می‌دهند که نشان دهنده احترام مسئولان و مردم ایران به دین حضرت موسی و پیروان آن است.


وی همچنین گفت:‌ تمام یهودیان جهان از توافق هسته‌ای اخیر حمایت می‌کنند و آن را در جهت صلح و ثبات جهان می‌دانند و فقط صهیونیست‌ها  با آن مخالف‌اند.


در ادامه این دیدار لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعالیم و آیین یهود گفت: آیین مقدس یهود بر پایه خداپرستی است و در قرآن کریم نیز حضرت موسی از پیامبران دارای کتاب آسمانی و مورد احترام مسلمانان است.


وی افزود: پیروان تمام ادیان الهی از جمله یهودیان در ایران در صلح و آرامش زندگی می‌کنند و مناسک دینی خود را آزادانه و بدون محدودیت انجام می‌دهند و در مجلس هم نماینده دارند.


وی افزود: صهیونیسم در یک بخشی در جهان در جهت تخریب دین یهود و تروریست‌ها و افراطیون به ظاهر مسلمان نیز در بخش‌های دیگر از منطقه خاورمیانه با اقدامات مذبوحانه خود قصد دارند چهره اسلام را مخدوش کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توافق هسته‌ای کشورمان با 5+1 گفت: آنچه در جامعه آمریکا و برخی جاهای دیگر در جهان تبلیغ منفی می‌شود که این توافق خوب نیست به تحریک رژیم صهیونیستی صورت می‌گیرد و مردم ما می‌دانند که یهودیان جهان این توافق را در جهت صلح و آرامشی بین‌المللی می‌دانند و موضع آنها با صهیونیست‌ها تفاوت دارد.


202

کد خبر: 334264

وب گردی

وب گردی