رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در جلسه روسای دانشگاه ها موضوع همکاری های بیشتر معاونت علمی و فناوری و دانشگاه های برتر مطرح شد تا برای تجاری سازی تحقیقات و فناوری شرایط بهتری ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر محمدعلی برخورداری با اشاره به جلسه اخیر روسای دانشگاه های برتر گفت: این جلسه به میزبانی دانشگاه علامه و با حضور ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در رامسر برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه بیشتر درخصوص فناوری و تجاری سازی دستاوردهای دانشگاه ها مسائلی مطرح شد، همچنین فرصت ها و چالش های موجود در این عرصه و ایجاد راهکارهای جدید برای کمک به دانشگاه ها و کمک دانشگاه ها به معاونت علمی فناوری با مهمان ویژه جلسه بررسی شد تا موضوع تبدیل نتیجه تحقیقات به فناوری و تولید که دانشگاه ها در این راستا در حال تلاش هستند مسیر هموارتری را داشته باشد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت گفت: در این جلسه مطرح شد که دانشگاه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به سمتی راهنمایی کنند که معاونت علمی و فناوری از آن موضوعات حمایت می کند، همچنین درخصوص حمایت از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، حمایت از نخبگان از سوی دانشگاه ها و دولت بحث و تبادل نظر شد.

برخورداری با اشاره به در پیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید گفت: در این جلسه درخصوص ارتقا سطح علمی دانشگاه ها و افزایش شاخص علمی و فناوری کشور مسائلی مطرح شد، اما تصمیم خاصی برای آغاز سال تحصیلی در دانشگاه های برتر گرفته نشد.

20103
کد خبر: 335029

وب گردی

وب گردی