پسر جوانی که در یک درگیری خیابانی دست به قتل زده بود، با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام رهایی یافت.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم، پنجم مهر سال 90 مأموران پلیس در جریان وقوع یک درگیری مرگبار در خیابان آزادی قرار گرفتند. آنها بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند.

با حضور مأموران مشخص شد که راننده یک خودروی پراید پس از درگیری با راننده خودروی پژو، او را به قتل رسانده و از محل متواری شده است، بنابراین تجسس‌ها برای شناسایی و دستگیری متهم آغاز شد.

با تحقیق از شاهدان، شماره پلاک خودروی پراید را در اختیار مأموران جنایی قرار گرفت، بنابراین با به دست آمدن شماره پلاک خودرو متهم نیز خیلی زود دستگیر شد و تحت بازجویی‌های قضایی و پلیسی قرار گرفت.

او در بازجویی‌ها با اعتراف به قتل به مأموران گفت: در خیابان در حال عبور بودم که راننده پژو سد راهم شد. من هم بوق زدم و عصبانی شدم، ولی عصبانیت او از من بیشتر بود و از ماشین پیاده شد. او به سمت من حمله‌ور شد و من هم برای دفاع از خودم با جک ماشین ضربه‌ای به سرش زدم و از ترس فرار کردم.

با اعتراف این مرد پرونده وی پس از بازسازی صحنه قتل و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. متهم در این دادگاه با حکم قضات دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد. این حکم به تأیید هیات قضایی شعبه 42 دیوان عالی کشور رسید و قرار بود که اجرا شود که در روزهای آخر، خانواده اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند.

بنابراین صبح دیروز متهم این‌بار از جنبه عمومی جرم در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد. این پسر در این شعبه ابراز پشیمانی کرد و گفت: قصد قتل نداشتم و برای دفاع از خود ضربه را زدم. حالا هم با پرداخت دیه رضایت گرفتم و درخواست تخفیف مجازات دارم.

در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شدند تا حکم نهایی در این خصوص را صادر کنند که به احتمال زیاد این پسر به‌زودی آزاد خواهد شد.

20102
کد خبر: 336327

وب گردی

وب گردی