رئیس صندوق رفاه دانشجویان از انعقاد تفاهم نامه «بیمه رفاه دانش» بین رئیس صندوق رفاه دانشجویان و بیمه ایران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، ذوالفقار یزدان مهر با اشاره به انعقاد تفاهم نامه «بیمه رفاه دانش» بین صندوق رفاه دانشجویان و بیمه ایران گفت: یکی از دغدغه های مقام عالی وزارت علوم، با توجه به ظرفیت عظیم شبکه دانشجویی، بحث بیمه ها و ارایه خدمات بهتر در این زمینه به دانشجویان بود.

تاکید وزیرعلوم بر سلامت دانشجویان و کیفیت بیمه

وی ادامه داد: برهمین اساس صندوق رفاه دانشجویان با توجه به برنامه هایی که در جهت ارتقاء خدمات رسانی توام با کرامت انسانی به دانشجویان دارد این طرح را مطرح کرد، وزیرعلوم نیز موافقت خود را اعلام کرده و در بخشنامه‌ای به کل دانشگاه‌ها و موسسات آموزش تاکید کرد که با توجه به اهمیت سلامت دانشجویان، بحث کیفیت بیمه‌ها مد نظر قرار گرفته و این کار با محوریت صندوق رفاه دانشجویان انجام شود.

همکاری صندوق رفاه با بیمه ایران

رئیس صندوق رفاه دانشجویان افزود: صندوق رفاه دانشجویان نیز به پشتوانه شبکه عظیم دانشجویی و دانشگاهی که وجود دارد با بیمه‌های برتر جلساتی را برگزار کرد و توانست با حداقل پرداختی، حداکثر دریافتی را داشته باشد و با توجه به ظرفیت های موجود در بین بیمه‌ها، بیمه ایران را انتخاب کرد.

انعقاد تفاهم نامه «بیمه رفاه دانش»

یزدان مهر افزود: برهمین اساس تفاهم نامه ای تحت عنوان «بیمه رفاه دانش» بین رئیس صندوق رفاه دانشجویان و مدیرعامل بیمه ایران منعقد شد. به موجب این تفاهم نامه حق بیمه پرداختی درمقایسه با سال های قبل کاهش یافت. به عنوان مثال حق بیمه حوادث سال گذشته ۲هزار و ۲۰۰ تومان بود که امسال با همان سقف تعهدات یک هزار و ۳۹۰ تومان پرداخت می شود که این مساله خیلی به صندوق رفاه کمک کرد.

پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه خوابگاه‌‌ها

یزدان مهر خاطرنشان کرد: با توجه به تخفیف های که صورت گرفت، منابع جدیدی ایجاد شد که صندوق رفاه به موجب آن توانست امسال ۵۰ درصد ازحق بیمه تمام خوابگاه‌ها را پرداخت کند، برخی از خوابگاه ها قدمت ۴۰ سال و بیشتر دارند که این خوابگاه ها بیمه نمی شدند.

پرداخت ۵۰ درصد حق بیمه تکمیلی دانشجویان

وی افزود: همچنین صندوق رفاه امسال ۵۰ درصد بیمه تکمیلی دانشجویان را به عنوان تسهیلات پرداخت می‌کند که خود رقم قابل توجه‌ای است و دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی آن را به صندوق باز می گردانند.

بیمه تکمیلی دانشجویان، اساتید، کارکنان

یزدان مهر افزود: درگذشته دانشجویان فقط از بیمه حوادث برخوردار بودند که به موجب این تفاهم نامه، دانشجویان و دانشگاهیان علاوه بر بیمه حوادث، از بیمه تکمیلی دانشجویان، اساتید، کارکنان، بیمه ورزشکاران، بیمه خوابگاه برخوردار می شوند.

ایجاد صندوق ذخیره برای پرداخت بیمه موارد خاص

وی یادآور شد: از طرفی نیز با بیمه ایران توافق کرده ایم که صندوق ذخیره ای ایجاد کنیم که یک درصدی از حق بیمه‌ای را که بیمه ایران از صندوق رفاه دریافت می کند را در این صندوق ذخیره کند تا در موارد خاص مانند فوت و نقص عضو که هزینه ها از سقف تعهدات بیشتر می شود با امضاء شرکت بیمه ایران و رئیس صندوق رفاه دانشجویان و با نامه رئیس دانشگاه این مبلغ از صندوق مذکور برداشت و به دانشجو پرداخت می شود.

خرید یکی از سهام بیمه ها توسط صندوق رفاه

رئیس صندوق رفاه دانشجویان یادآورشد: ایجاد این صندوق ذخیره درجهت کیفیت خدمات رسانی به دانشجویان و دانشگاهیان صورت می‌گیرد، همچنین صندوق رفاه دانشجویان در صدد است، در آینده نزدیک سهام یکی از بیمه ها را برای صندوق رفاه خریداری کند.

20103
کد خبر: 338052

وب گردی

وب گردی