معاون تحقیقات و فن آوری وزارت بهداشت از برگزاری اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان سلامت در روز یکشنبه 22 شهریور ماه در سالن اجلاس سران خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وب دا، دکتر رضا ملک زاده در نشست خبری امروز با اشاره به این که یکی از مهمترین برنامه های این معاونت بحث فن آوری و حمایت از شرکتهای دانش بنیان بخش سلامت است، گفت: این شرکتها عمدتا در صنعت داروسازی و تجهیزات پزشکی و فناوریهای جدید به خصوص نانو فن آوریهایی که در بخش سلامت کاربرد دارند، فعالیت می کنند.

او از برگزاری اولین گردهمایی مدیران شرکت های دانش بنیان سلامت در روز یکشنبه 22 شهریور ماه در سالن اجلاس سران خبر داد و گفت: این گرهمایی با هدف تسریع در طراحی و پیاده سازی راهکارهای حمایت از شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت برگزار می شود.

ملک زاده با بیان اینکه تا شهریور سال 94 حدود 1700 شرکت، توسط کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتهای دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری واجد شرایط دانش بنیان در سه دسته "دانش بنیان صنعتی" ، "دانش بنیان تولیدی" و "دانش بنیان نو پا "شناخته شده اند، گفت: از این میان 443 شرکت، شرکتهای دانش بنیان حوزه سلامت هستند.

او با تاکید بر اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان حوزه سلامت گفت: در صورت حمایت از این شرکت ها می توانیم در زمینه تولید داروهای جدید برای انواع بیماری ها به ویژه سرطان ها با قیمت پایین در کشور اقدام و در اختیار بیماران قرار دهیم.

دکتر ملک زاده از ورود داروی هپاتیت C تولید داخل در هفته آینده به بازار دارویی کشور خبر داد و گفت: سوفوسبویر داروی بیماری هپاتیت سی تولید شرکت های دانش بنیان داخل کشور هفته آینده با قیمت هر قرص 30 هزار تومان وارد بازار می شود.

معاون تحقیقات و فن آوری وزارت در ادامه گفت: این دارو که سوفسبویر (sofosbuvir) نام دارد برای درمان هپاتیت C مورد استفاده قرار می گیرد. تا پیش از این با قیمت 100 دلار برای هر قرص از کشورهای دیگر وارد ایران می شد.

دکتر ملک زاده گفت: داروهای تولید داخل از نظر کیفیت با انواع خارجی کاملا مطابقت دارد و هیچ تفاوتی در زمینه اثرگذاری در درمان بیماری ها با نوع خارجی خود ندارد.

او همچنین از تولید دو دارو ترکیبی دیگر برای درمان هپاتیت C در داخل کشور خبرداد و گفت: تولید این داروها در مرحله آزمایشگاهی است و به زودی وارد بازار می شود.

معاون تحقیقات و فنآوری وزیر بهداشت، گفت: در حال حاضر با داروهایی که داریم می‌توانیم هپاتیت سی را درمان کنیم و می‌توان گفت در آینده امکان ریشه کنی هپاتیت c در کشور وجود دارد.

معاون تحقیقات و فنآوری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه دوره درمان هپاتیت c سه ماه است، گفت: بیماران باید برای درمان کامل روزانه یک قرص را مصرف کنند.

20104

 
کد خبر: 338525

وب گردی

وب گردی