فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت گفت: کاهش وقوع سرقت در جامعه نیازمند تعامل مردم با پلیس است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سردار محسن خانچرلی در جلسه قرارگاه سرقت که با حضور معاونان، پلیس های تخصصی و فرماندهان انتظامی غرب استان تهران برگزار شد با اشاره به اینكه پیشگیری از سرقت و کاهش جرائم از مهمترین وظایف این فرماندهی است، افزود: ایجاد امنیت پایدار بدون مشارکت مردم امکان پذیر نیست و در این بین برای کاهش وقوع سرقت در جامعه نیازمند تعامل مردم با پلیس هستیم.

او، آموزش همگانی و آگاه سازی به موقع مردم را دو مولفه موثر در پیشگری از وقوع سرقت ها دانست و گفت: کارکنان باید  هنگام ماموریت ها و نیز ارتباط با مردم با حسن خلق، صداقت رفتار و عمل صالح، اعتماد مردم را جلب و با آموزش همگانی از وقوع سرقت ها جلوگیری کنند.

سردار خانچرلی با بیان اینکه تشدید اقدامات فرهنگی - اجتماعی در پیشگیری از سرقت و جرایم در سطح جامعه نقش بسزایی دارد، تصریح کرد: پیشگیری از وقوع آسیب های اجتماعی در هر سازمان لازم و ضروری است بنابراین تمامی سازمان ها بایستی به این امر توجه ویژه ای داشته باشند.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران ، رویكرد پلیس را رویكرد جامعه‌محوری و اجتماع‌محوری دانست و ادامه داد: اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف آرامش و آسایش مردم در حال اجراء است و در این طرح به مشاركت مردم نیازمندیم.

او، توجه به اصل پیشگیری و عمل به توصیه‌های پلیسی را مهمترین گام در راستای كاهش وقوع جرائم دانست و اضافه كرد: پیشگیری از وقوع جرائم بایستی سرلوحه ماموریت‌های پلیس‌های تخصصی قرار گیرد.

سردار خانچرلی افزود: خوشبختانه دستگاه های نظارتی استان، پیشگیر فرهنگی را مقدم تر از پیشگیری قضایی و حقوقی می دانند که این امر نقطه عطف عملکرد دستگاه های نظارتی است.

فرمانده انتظامی ویژه غرب استان تهران  بر اهمیت و ضرورت همکاری و مشارکت مردم در پیشگیری از جرائم به ویژه سرقت، اشاره کرد و گفت: مشاركت مردمی در تحقق آرمان های دینی و برقراری امنیت یك امر اجتناب ناپذیر است بنابراین اقدامات اجتماعی، مکمل خوبی برای اقدامات انتظامی هستند.

20102
کد خبر: 340517

وب گردی

وب گردی