دومین نشست تخصصی «صیانت از حقوق بشر در نظام عدالت کیفری» ایران و ایتالیا صبح امروز (شنبه) در مرکز مطالعات وزارت امور خارجه و به میزبانی ستاد حقوق بشر برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست دو روزه، دکتر لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر و معاونان ستاد، مدیرکل حقوق بشر وزارت امور خارجه، قضات بلندپایه و اساتید حقوق دانشگاه ها از طرف ایران و پروفسور شریف بسیونی رئیس موسسه بین المللی مطالعات عالی علوم جنایی ایتالیا، مشاور امور بین المللی رئیس مجلس سنای ایتالیا، جمعی از قضات بلند پایه و اساتید دانشگاه های این کشور حضور خواهند داشت.

دور اول این نشست، سال گذشته با حضور هیات عالیرتبه قضایی حقوق بشری جمهوری اسلامی ایران در سیراکوزا ایتالیا برگزار شده بود.

این نشست های تخصصی در راستای اهداف ستاد حقوق بشر در امر توسعه تعاملات با سایر کشورهای جهان در موضوعات مرتبط با حقوق بشر و رویه های قضایی صورت می گیرد.

در این نشست دو طرف تجربیات نظامات قضایی یکدیگر از جمله حقوق بشر، کاهش اطاله دادرسی، برخورداری متهمان از حق دسترسی به وکیل، حبس زدایی و مجازات‌های جایگزین، جهان‌شمولی و تنوع فرهنگی در نظام عدالت کیفری را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

201/201
کد خبر: 341783

وب گردی

وب گردی