کاظم جلالی پس از حضور در سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد پاکستان در راه بازگشت به تهران در نشستی مشترک با خالد بن هلال المعولی رییس مجلس شورای عمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خانه ملت،نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در این نشست که به همراهی محمدعلی عبدا...زاده نماینده مردم طبس در مجلس شورای برگزار شد، از نقش موثر عمان در حل و فصل مناقشات منطقه تقدیر نمود و خواستار تلاش بیشتر این کشور برای جلوگیری از خونریزی و کشتار مردم بی‌دفاع یمن و ویرانی این کشور شد.

رییس مرکز پژوهش‌های مجلس با تاکید بر نقش موثر عمان در حل و فصل مناقشات منطقه، گفت: بهترین راه بازگشت ارامش به سوریه، مراجعه به آرا مردم این کشور است.

وی در ادامه ضمن ارائه تحلیلی پیرامون اوضاع سوریه، بهترین راه برای اعاده ثبات و آرامش در این کشور را مراجعه به آراء مردم دانست.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی همچنین بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور تاکید نمود.

خالد المعولی رییس مجلس شورای عمان نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از توافق بدست آمده میان جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 پیرامون پرونده هسته ای صلح آمیز ایران، اظهار

امیدواری کرد که با اجرایی شدن کامل قطعنامه 2231 شورای امنیت و برنامه جامع اقدام مشترک، جهان شاهد عرصه جدیدی از مناسبات جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از شرایط جاری در یمن و سوریه به شدت ابراز تاسف کرد و ادامه این اوضاع را تنها به نفع رژیم صهیونیستی دانست.

خالد المعولی در پایان بر هرگونه تلاش از سوی کشورش برای کمک به اعاده صلح و آرامش در منطقه تاکید نمود.

203/201
کد خبر: 342194

وب گردی

وب گردی