مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین گفت: ایجاد مشاغل با رویکرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار که موضوع مسکن، اشتغال و نگهداری از فرزندانشان به صورت توأمان دیده شود، امری ضروری است.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از خبرگزاری شبستان ، هدایت صفری در نشست هماهنگی حوزه حمایت و مسکن ساختمان بیان کرد: مقام معظم رهبری در بیانی فرمودند که امدادگران به سه عامل ایمان به کار، عشق به نیازمند و امکانات مالی نیاز دارند که از این عناصر، امکانات مالی اهمیتش از آن دو کمتر است.
او ادامه داد: حال عشق به مظلوم و مستضعف یعنی با دیدن مظلوم دلمان برود و برای آن نیازمند و مظلومی که دیدیم به واسطه آن حرارت و سوز دل، تا برآورده شدن حاجتش، در آرامش نباشیم.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اضافه کرد: هرجا عشق به مظلوم وجود نداشته باشد، از حرارت و سوز دل نیز خبری نیست بنابراین اگر امکانات مالی هم وجود داشته باشد در راستای اهداف اصلی هزینه نشده و اتفاق خاصی نمی افتد.
اوتاکیدکرد: ایمان به کار یعنی اگر کسی کاری انجام می دهد به آن ایمان داشته باشد، آن گاه کار را به نحو احسن انجام می دهد؛ در کار ما نیز اگر امدادگر به کارش نگرش منفی داشته باشد ایمان به امدادگری نداشته باشد و خود را تنها کارمند بداند، خروجی کارش در راستای اهداف امداد نخواهد بود.
صفری گفت: در نگاه و اندیشه اسلامی فردگرایی و انحصار طلبی ممنوع است چراکه مانع از تحقق مدیریت جهادی و تفکر بسیجی است، در جهاد جمع گرایی مورد توجه و بر نفی فردگرایی و منفعت طلبی تأکید شده است یعنی در نگاه جهادی انسان از منافع خود می گذرد و مصالح و منافع جمع را ترجیح می دهد.
اواعلام کرد: موضوع کار شما به صورت تخصصی مسکن است و در این میان لازم است در کنار آن توجه لازم به اشتغال، از مسکن غافل نشویم چراکه فقدان مسکن موجب می شود، هزینه خانواده در سبد هزینه ها بالاتر برود در نتیجه فراهم آوردن مسکن امر مهمی در حوزه مددجویی است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: همچنین ایجاد مشاغل با رویکرد خانگی برای زنان سرپرست خانوار که موضوع مسکن، اشتغال و نگهداری از فرزندانشان به صورت توأمان دیده شود، امری ضروری است.
او گفت: برای اینکه تأثیرگذار باشیم باید توانمند باشیم، تشکیل کلاس های آموزشی یکی از این راه هاست که البته با یادگرفتن در این کلاس ها و استمرار آن در حوزه اجرا می توانیم امدادگری اسلامی را در جامعه نهادینه و آن را به عنوان فرهنگ در جامعه جاری و ساری کنیم.
صفری تاکید کرد: برخلاف دنیای مادی ما که منافع شخصی و افراد مهم هستند در درگاه الهی خیر و برّ اهمیت دارد در نتیجه هر کس با خداوند سبحان معامله کند بدون امکانات و با سوز دل نیز می تواند به هدف خدمتی خویش نائل آید.
105105

کد خبر: 342620

وب گردی

وب گردی