دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر خبرداد: افزایش ظرفیت نگهداری از معتادان متجاهر در تهران به 10 هزار نفر می‌رسد و در تهران بین 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه نشست استان‌های شرق و جنوب شرقی در حوزه مبارزه با موادمخدر با بیان اینکه مدیریت و کنترل مرزها نقش مهمی در حوزه امنیت و مبارزه با قاچاق مواد مخدر دارد، افزود: کارگروه مرزها و ستاد مبارزه با موادمخدر هر دو ماه یک بار تشکیل می شود و دستگاه های ذیربط در آن حضور پیدا می کنند.

او افزود: طرح امنیت مناطق مرزی را در غرب و شرق کشور آماده و ابلاغ کرده‌ایم و کنترل مرزها را در شرق کشور تشدید کرده‌ایم.

طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه امور عمرانی برای کنترل فیزیکی در مرزها نیز توسعه یافته است، گفت: نسبت به دو سال قبل بودجه عمرانی مربوطه چهار برابر شده است. نیروی انتظامی ایجاد پاسگاه‌ها و استحکامات در مرزها را در دستور کار دارد و سپاه نیزجاده سازی و کنترل فیزیکی مرزها را انجام می دهد به جز در یک منطقه در شرق که هنوز دچار ضعف و مشکل هستیم که آن هم با مصوبه رییس جمهور تحت پوشش قرار می گیرد، در مابقی مناطق در بحث امنیت نیز مشکلی نداریم؛ اما در حوزه موادمخدر دچار مشکل هستیم که ان شاءالله حل می شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاف قوه قضاییه با ستاد مبارزه با موادمخدر در خصوص معتادان متجاهر تصریح کرد: با حوزه قضایی مشکلی در این زمینه ها نداریم، اما تعاریفی که از معتادان متجاهر داریم بعضا ممکن است تفاوت داشته باشد. به عنوان مثال افرادی ممکن است در سنین بالا باشند یا شرایط ویژه‌ای داشته باشند که نتوانیم آنها را در مراکز نگهداری کنیم. در برخی موارد هم قاضی در این باره تشخیص می دهد. البته فضا در زندان های ما کم است و ما زمانی در تهران برای نگهداری معتادان متجاهر تنها 400 نفر ظرفیت داشتیم اما اکنون با برنامه ریزی انجام شده این ظرفیت به 6000 نفر افزایش داده ایم.

طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر

او با بیان اینکه در حال حاضر 3000 نفر در مراکز نگهداری می شوند و برای 3000 نفر دیگر نیز امکان نگهداری وجود دارد، گفت: هزینه‌های درمان بالا رفته است؛ اما عملکرد استان ها نسبت به تهران در این خصوص بهتر بوده است و شاید تا سال آینده مشکلی از لحاظ جمع آوری معتادان متجاهر نداشته باشیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: این ظرفیت سازی برای مراکز با حمایت از همه دستگاه‌های مسئول انجام شده است و در کنار آن نیازمند تجهیزات و منابع بیشتری هستیم. پیش بینی کردیم ظرفیت مراکز برای نگهداری از معتادان متجاهر در تهران به 10 هزار نفر افزایش پیدا کند. ما در تهران 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر داریم؛ البته تاریخ دقیقی درباره جمع آوری معتادان نمی توان اعلام کرد اما ان‌شاءالله مشکل حل می شود.

طرح جمع آوری خرده فروشان و معتادان متجاهر

امکان تخلفات سازماندهی شده در انتخابات صفر است
وزیر کشور همچنین در پاسخ به پرسشی درباره تدابیر اتخاذ شده برای پیشگیری از بروز تخلفات در انتخابات پیش‌رو، اظهارکرد: با توجه به مکانیزمی که در برگزاری انتخابات داریم بخشی از کار با هیأت‌های اجرایی و بازرسانی است که سر صندوق‌ها هستند. علاوه بر این شورای نگهبان نیز بر انتخابات نظارت می‌کند و نمایندگان نامزدها نیز حضور دارند. به همین خاطر امکان تخلفات سازماندهی شده با توجه به مکانیزم‌های نظارتی در حد صفر است.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر افزود: در مواردی ممکن است خارج از تخلفات سازمان یافته، تخلفی رخ بدهد به عنوان مثال رأی با شناسنامه تقلبی، شناسنامه فوتی یا زیر 18 سال و همچنین رأی دادن یک نفر در چند شهر از جمله این موارد است که تلاش کردیم با وصل کردن تمام حوزه های رأی گیری به مرکز اطلاعات ثبت احوال تمام کنترل ها انجام شود تا برخی متخلفان نتوانند با شناسنامه تقلبی، فوتی یا 18 سال رأ‌ی بدهند. بنابراین این تخلفات هم به حداقل می رسد.

زنان معتاد

او با بیان اینکه در شمارش آراء حوزه های عمدتا پرمشغله ضمن اینکه نمایندگان نامزدها ناظران وزارت کشور و شورای نگهبان حضور دارند با الکترونیکی شدن اخذ و شمارش امکان تخلف پایین می‌آید، گفت: انتخابات‌ها همیشه سالم برگزار شده‌اند و سعی می کنیم انتخابات پیش رو نیز سالم برگزار شود.

رحمانی فضلی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره بخشنامه صادر شده از سوی وزارت کشور درباره استعفای مدیران استانداری‌ها که قصد شرکت در انتخابات دارند و دیوان عدالت اداری آن را غیرقانونی اعلام کرد، گفت: این بخشنامه مربوط به گذشته است و در همان زمان ابلاغ انجام شد و ما اعلام کرده بودیم هر شخصی بخواهد در انتخابات شرکت کند اگر بعد از شش ماه استعفا دهد پذیرفته نمی شود.

105105
کد خبر: 343154

وب گردی

وب گردی