مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: هزینه سالانه جمع آوری، حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰میلیارد تومان است. بنابراین تفکیک از مبدأ پسماند برای کاهش هزینه‌ها مؤثر خواهد بود.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حسین جعفری با اشاره به اینکه زباله درون مخازن موضوعی برای افزایش یا کاهش زباله دزدها و زباله گردهاست، گفت: برای مقابله با مشکل زباله دزدی در شهر تهران لازم است تا شهروندان در طرح تفکیک از مبدأ مشارکت مؤثر داشته باشند.
او گفت: ریختن زباله در مخازن در ساعاتی غیر از ساعات جمع آوری و همچنین عدم توجه به تفکیک زباله ها موضوعی است که افراد سودجو بیشترین منفعت را می برند. اگر مردم به صورت داوطلبانه در تفکیک از مبدأ همراه فعالیت های اجرایی شهرداری تهران شوند، به نتایج قابل قبولی خواهیم رسید.
او با اشاره به اهمیت کاهش زباله گردی در محله ها و مناطق شهر تهران گفت: خودروهای ملودی دار در هر محله که با اعلام قبلی و ساعت و روز معین در مکان های تعیین شده صورت می گیرد، برای دریافت پسماند به درب منازل شهروندان حاضر می شوند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر این موضوع که با فعالیت های این چنینی به برنامه ریزی های دیگری نیاز نداریم، گفت: دیگر زباله گرد یا زباله جوها منبع درآمدی نخواهند داشت. این در حالی است که برای موفقیت اجرای طرح تفکیک از مبدأ لازم است حتما مردم مشارکت داشته باشند.
جعفری با بیان اینکه اگر سطح همکاری مردم افزایش یافته و پیمانکاران بخش خصوصی قبل از مراجعه این افراد زباله ها را جمع آوری کنند دیگر شاهد موارد زباله دزدی نخواهیم بود، افزود: هزینه سالانه جمع آوری حمل و دفع بهداشتی پسماند حدود ۳۸۰ میلیارد تومان است. بنابراین این کار برای کاهش هزینه ها مؤثر خواهد بود.


105105

کد خبر: 343318

وب گردی

وب گردی