آلبوم موسیقی «استاد شهریار» هم‌زمان با برگزاری كنگره بین‌المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی خواهد شد.
به گزارش ایسکانیوز،سید محمدحسین بلاغی، مسئول واحد موسیقی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی، از تولید آلبوم موسیقی «استاد شهریار» به مناسبت برگزاری كنگره بین‌المللی استاد شهریار خبر داد.سید محمدحسین بلاغی گفت: آلبوم موسیقی استاد شهریار به زبان فارسی و تركی آذری در 7 قطعه كار شده است.
وی با بیان اینكه این آلبوم 7 قطعه ای شامل 6 قطعه به زبان فارسی و یك قطعه به زبان تركی آذری است، افزود: در تهیه و تولید آلبوم موسیقی «استاد شهریار» جمعی از پیش‌كسوتان و هنرمندان عرصه موسیقی با حوزه هنری استان همكاری داشته‌اند.
بلاغی ادامه داد: «حضرت محمد(ص)»، «انتظار فرج»، «شب و علی»، «سلام ای شهیدان»، «امام خمینی(ره)»، «كاروان كربلا» و «الله وعده سی» عناوین قطعات آلبوم مذكور است.
وی تشریح كرد: اشعار به كار رفته در این آلبوم از دیوان استاد شهریار برگزیده شده و تلاش شده تا اثری فاخر و ماندگار به منظور الگوسازی در عرصه فرهنگ صوتی عرضه شود.او در ادامه گفت: قطعات این آلبوم توسط محمد ملكی اصل آهنگ‌سازی و تنظیم شده است.
بلاغی همچنین گفت: ضبط و میكس آلبوم موسیقی «استاد شهریار» در استودیو هورمند توسط مهدی ناصری تهرانی صورت گرفته است.این اثر هم‌زمان با برگزاری كنگره بین‌المللی استاد شهریار در تالار وحدت دانشگاه تبریز رونمایی خواهد شد.
کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار با محوریت علمی «فرهنگ دینی و انقلابی» با حضور مقامات کشوری و استانی و همچنین جمعی از شهریارپژوهان و اصحاب فرهنگ و ادب از داخل و خارج کشور، 25 و 26 شهریورماه جاری در تبریز برگزار می‌شود.
501
کد خبر: 343348

وب گردی

وب گردی