مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران آخرین وضعیت باغ «اراج» واقع در منطقه ازگل که به صورت عمدی از سوی مالک آتش زده شده بود را تشریح کرد.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی محمد مختاری در صد و هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت باغ اراج گفت: این باغ 22 هزار 600 متر مساحت دارد و مالکیت آن به نام اداره اوقاف است.


او با بیان اینکه در سال 83 این فضا با یک هزار و ۴۱۴ اصله درخت سبز و 67 درخت خشک شده باغ شناخته شد، گفت:‌ در همان سال به این دلیل که مالک 67 درخت خشک شده داشت، پرونده‌ای برای آن در نظر گرفته و مقرر شد که شهرداری ملک را تملک کند. مختاری با اشاره به تغییر کاربری این زمین به پهنه G و پارک عمومی، گفت:‌ متأسفانه روز جمعه مالک با آتش زدن عمدی سه چهارم درختان، اقدام به نابودی این باغ کرده است.


مختاری با بیان اینکه روز جمعه کارشناسان سازمان پارک‌ها برای بررسی به آنجا رفته اند، اما مالک کارشناسان را به داخل باغ راه نداد، گفت: شنبه شکایتی از سوی سازمان پارک‌ها به دادسرای ناحیه 7 تهران ارجاع داده شد، چرا که معتقدیم این باغ به صورت عمدی آتش زده شده است.


او با بیان اینکه افراد سودجو سعی دارند که با آتش زدن عمدی باغات نسبت به کسب جواز ساخت اقدام کنند،‌ گفت: شهرداری نه تنها جوازی به آنها نمی‌دهد، بلکه به مناطق 22 گانه تهران نیز ابلاغ شده است که برخورد شدیدی با این افراد سودجو داشته باشند. به گفته مختاری، طبق قانون اگر فردی به صورت عمدی فضای سبز را تخریب کند، شهرداری می‌تواند این زمین را به نفع مردم و برای تبدیل به پارک عمومی تصرف کند.


مهدی چمران نیز در واکنش به حریق عمدی باغ اراج گفت: سازمان آتش نشانی هنوز گزارش علت این حریق را اعلام نکرده است، اما آنچه که مسلم است اینکه بخش عمده درخت‌های این باغ آتش زده شده است و باید به مالکان سودجوی این باغات بگویم که اگر همه درختان را نیز آتش بزنند، این قطعه زمین باز باغ باقی می‌ماند و نمی‌توان در آن ساختمانی احداث کرد.


۲۰۲۰

کد خبر: 344844

وب گردی

وب گردی