رئیس اداره میراث فرهنگی قاینات گفت: 6 نفر از حفاران غیرمجاز در حال تخریب و نابودی آثار تاریخی و فرهنگی شهرستان قاینات، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حمید عباس‌زاده در این باره گفت: براساس گزارش های واصله از نیروهای مردمی در روستا و یگان حفاظت شهرستان سرایان مبنی بر وقوع حفاری غیرمجاز با هدف یافتن اشیا تاریخی، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.


او گفت: با ارشادهای فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی و هماهنگی با فرماندهی انتظامی شهرستان و بخش نیمبلوک، تیمی از نیروهای یگان حفاظت این اداره به همراه مأموران انتظامی پاسگاه خضری دشت بیاض مقارن ساعت 30 دقیقه بامداد چهارشنبه، 18 شهریور به محل، مراجعه و عملیات دستگیری مجرمان انجام شد.


رئیس اداره میراث فرهنگی قاینات گفت: در این عملیات 6 نفر از متجاوزان به آثار تاریخی در حین ارتکاب جرم دستگیر شدند و ابزارآلات و ادواتی چون بیل، کلنگ، دول، طناب، چراغ قوه و تعدادی چاقو، کشف و ضبط شد. یگان حفاظت و دایره حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان و اداره میراث فرهنگی شهرستان قاینات در رابطه با این عملیات با مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی، اقدام به طرح شکایت علیه متهمان کرده و پرونده در حال سیر مراحل قانونی است.


او گفت: از آنجایی که آثار باستانی هر شهر پیشینه تاریخی و شناسنامه فرهنگی آن منطقه محسوب می شود، حفاظت و نگهداری از این آثار کهن مستلزم همکاری و مساعدت تمام نهادها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و عموم مردم است.


۲۰۲۰

کد خبر: 345540

وب گردی

وب گردی