رییس جمهوری در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی، با اشاره به فرا رسیدن سال تحصیلی جدید تأکید کرد که همه باید تلاش کنیم تا فضای آموزشی و علمی کشور، فضای نشاط و تحرک بیشتر باشد.

به گزارش ایسکانیوز ،حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در جلسه روز سه شنبه این شورا همچنین اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در پایان سال 94، باید برای ایجاد فضایی شاداب و مشارکت افزا تلاش کنیم و توجه داشته باشیم موضوعات سیاسی و جناحی بر اهداف اصلی در دانشگاه ها و فرآیند علمی و تحقیقاتی غلبه پیدا نکند.

رییس جمهوری در ادامه با تبریک ورود به ماه ذی الحجه به عنوان ماه عبادت، از حادثه رخ داده در مکه مکرمه که موجب کشته و یا مجروح شدن شمار زیادی از زائران بیت الله الحرام از جمله گروهی از هموطنان که دکتر احمد حاتمی عضو هیأت علمی دانشگاه ها نیز جزء آنان بود، اظهار تأثر کرد و با تسلیت به خانواده هایی که عزیزان خود را در این حادثه از دست داده اند، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

رییس جمهوری افزود: انتظار این است که عربستان سعودی حداقل در موسم حج تمهیدات ویژه ای برای توقف یا محدود کردن عملیات عمرانی مد نظر قرار دهد تا زائران در امنیت کامل و آرامش اعمال خود را انجام دهند.

در ادامه این جلسه به موضوع ارزیابی و عملکرد آموزشگاه های آزاد از منظر آموزش های غیررسمی پرداخته شد و گزارش های مفصلی که از سوی وزارت آموزش و پرورش و کمیته علمی و آموزشی شورای عالی انقلاب فرهنگی تهیه شده بود در جلسه ارایه شد.

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی عطف به این که در زمینه آموزش های علمی غیررسمی نیاز به انسجام بیشتری بین نهادهای ذی ربط وجود دارد و مصوباتی که پیش از این در این زمینه به تصویب رسیده بود، نیاز به بروزرسانی و بازنگری دارند، به بررسی موضوع پرداختند.

اعضا پس از ارایه گزارش های مذکور به بحث درباره چگونگی ایجاد انسجام بیشتر در صدور مجوز های لازم برای تأسیس آموزشگاه و ارایه آموزش های علمی آزاد و چگونگی نظارت صحیح بر فعالیت های این آموزشگاه ها پرداخته و مقرر شد،

گزارش های ارایه شده مورد بررسی دقیق تر و تنقیح قرار گرفته و پس از هماهنگی با نهادهای ذیربط، تغییرات لازم به شورا پیشنهاد شود تا در صحن مورد بررسی و رأی گیری قرار گیرد.

در این جلسه همچنین رأی گیری برای انتخاب دو عضو حقیقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت های رسیدگی کننده به شکایات علمی و آموزشی جامعه دانشگاهی کشور انجام شد که بر این اساس آقایان دکتر ولایتی و حجت الاسلام و المسلمین قمی به عنوان اعضای حقیقی منتخب شورای عالی انقلاب فرهنگی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آقایان دکتر کی نژاد و دکتر صدرحسینی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آقایان دکتر جاسبی و دکتر داوری اردکانی در دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند.

شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش از این به منظور رسیدگی به شکایت های علمی و آموزشی اعضای هیأت علمی و کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها، هیأت هایی را در دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل داده بود که زیر نظر وزارتخانه های بهداشت و علوم و رییس دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می کنند.

اعضا همچنین مقرر کردند که این هیأت ها پس از تشکیل و آغاز فعالیت، گزارش های نوبه ای به شورا ارایه دهند تا اعضای شورا در جریان نحوه فعالیت این هیأت ها قرار گیرند.

203
کد خبر: 345786

وب گردی

وب گردی