رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: نباید باغ پرندگان به بازار مکاره ای برای فروش پرندگان تبدیل شود.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، محمد حقانی با اشاره به ضرب الاجل سه هفته ای سازمان محیط زیست به مسئولان باغ پرندگان برای ساماندهی خرید و فروش غیر مجاز پرندگان گفت: از اینکه سازمان محیط زیست به عنوان یک تشکیلات نظارتی پس از دو سه سال به فکر این افتاده که به موضوع باغ پرندگان ورود پیدا کند، جای خوشحالی دارد.
او گفت: باغ پرندگان در تهران با باغ پرندگان در دنیا تفاوت های اساسی دارد و دلیل آن هم این است که برخی از پروژه های ما که هم برایشان هزینه می کنیم و هم ایده خوبی هستند، قبل از تکمیل به بهره برداری می رسد. باغ پرندگان می تواند یکی از قطب های گردشگری تهران باشد، اما به دلیل آنکه برخی از پروژه ها اول افتتاح می شوند و بعد ادامه پیدا می کنند، به آن اهداف اولیه نمی رسند.
حقانی گفت: اول پارک پرندگان به بهره برداری می رسد، اما هنوز تور پرندگان در گمرک است.
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه باغ پرندگان می تواند یک ارتباط مثبت زیست محیطی بین انسان و محیط زیست و پرندگان برقرار کند، گفت: حتی این باغ می تواند آموزشکده ای برای شناسایی بهتر پرندگان به نسل جوان باشد. نباید این باغ را تنها محلی برای محبوس کردن پرندگان زینتی دانست.
حقانی با بیان اینکه درخواست خرید از سوی علاقه مندان پرندگان طبیعی است، اما نباید این باغ به بازار مکاره ای برای خرید و فروش پرندگان تبدیل شود، گفت: پیش از این در بازار سیداسماعیل همین خرید و فروش پرندگان انجام می شد و باغ پرندگان نباید از هدف اصلی خود که ارتباط انسان با محیط زیست است، فاصله بگیرد.
او با بیان اینکه کمیته محیط زیست به زودی بازدیدی از مجموعه باغ پرندگان خواهد داشت، گفت: هنوز بسیاری از بخش های این باغ تکمیل و ساماندهی نشده است.
مدیر کل دفتر شکار و صید محیط زیست روز گذشته از اولتیماتوم سه هفته ای به مسئولان باغ پرندگان تهران برای ساماندهی پرندگان غیر مجاز خبر داده بود.
۲۰۲۰
کد خبر: 346013

وب گردی

وب گردی