حماس در سالروز کشتار صبرا و شتیلا با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد که عاملان این جنایت هرگز نخواهند توانست از چنگال عدالت فرار کنند.


به گزارش ایسکانیوز، دفتر امور آوارگان فلسطینی در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سی و سومین سالروز کشتار صبرا و شتیلا تاکید کرد که جامعه بین الملل باید عاملان کشتار صبرا و شتیلا را به خاطر ارتکاب جنایت علیه بشریت تحویل دادگاه‌های بین المللی دهد.


در این بیانیه آمده است که سالروز فاجعه کشتار صبرا و شتیلا با تشدید روند مهاجرت آوارگان فلسطینی از اردوگاه های لبنان و سوریه به سمت کشورهای غربی تقارن یافته است؛ شرایط رقت بار اقتصادی، معیشتی، فقر، محرومیت، بیکاری و نبود افق روشن فرا رویشان آنان را به مهاجرت واداشته است.


به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، در این بیانیه آمده است: سالروز این کشتار با یورش نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست به صحن های مسجد مبارک الاقصی برای چندمین روز متوالی و شکستن دروازه های مسجد جامع قبله و پنجره های تاریخی آن همزمان شده است.


این دفتر خواستار تحرکات محافل رسمی و مردمی فلسطینیان در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدای این فاجعه و تلاش برای ارجاع پرونده این جنایت به دیوان کیفری بین المللی و اجرای منشورهای این دیوان در حق عاملان این جنایت است.


301301

کد خبر: 346033

وب گردی

وب گردی