شهردار لواسان از آغاز فراهم کردن زیرساخت‌ها برای اجرای هوشمندسازی شهر لواسان خبر داد و افزود: لواسان به عنوان اولین شهر هوشمند استان تهران بصورت پایلوت انتخاب شده است.


به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، علی مرادی با اشاره به سفر اخیر استاندار تهران به شهر لواسان گفت: پروژه‌های ساختمان مانیتورینگ، ضلع جنوبی پارک قاضی آباد، آبنما و آسفالت سطح شهر به مساحت 120 هزار متر مربع با حضور هاشمی استاندار محترم تهران، مسئولان کشوری و لشگری و خانواده شهدا افتتاح شد.


او درباره هوشمندسازی این شهر گفت: در راستای هوشمندسازی شهر لواسان تأمین زیر ساخت ها، سیستم مانیتورینگ (نصب حدود 40 دوربین در سطح شهر) و ارائه خدمات شهری از جمله ابر وای فای (wifi) در آینده نزدیک، انجام می شود. شهر هوشمند نزدیک 5 ماه است که به صورت پایلوت در استان تهران مطرح است و همچنین مجموعه استانداری برای ایجاد بستر مناسب بر تمام مراکز اصلی شهرها و کمربندی‌ها اقدام کرد.


او افزود: یکی از امکانات سیستم پایش نظارت تصویری، پلاک خوان و کنترل ساخت و ساز در داخل شهر است که مربوط به خدمات شهر شهرداری است، همچنین از این سیستم می توان در کنترل ترافیک، کنترل شرایط بحران و ارتباط با سایر شهرهای هوشمند استفاده کرد. در تمام مراکز اصلی شهر دوربین‌های مدار بسته استفاده شده است.


مرادی تأکید کرد: اینترنت پر سرعت از جمله فیبر نوری، وای فای در آموزش مجازی در کیوسک‌ها و فرهنگسراها نیز اجرا که این اقدام باعث می‌شود، شهروندان به راحتی در یک محیط امن و زیبا تر تردد کنند. بی تردید ایجاد امنیت و آرامش از دیگر شاخص های شهر هوشمند است.


او به احداث 15 کیلومتر فیبر نوری در شهر اشاره کرد و افزود: سنسورهای زلزله سنج و کنترل آب و هوا نیز از جمله تجهیزات این شهر است و در همین راستا مینی بوس‌های شهر لواسان مجهز به سیستم جی پی اس است و در نقطه جی آی سی می‌تواند تحت کنترل باشد.


شهردار لواسان در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه های جدول گذاری با اعتبار 2 میلیارد و 100 میلیون تومان، روکش آسفالت با اعتبار 9 میلیارد و 635 میلیون تومان، پیاده روسازی با اعتبار 800 میلیون تومان، پروژه آبنمای شهرداری با اعتبار یک میلیارد و 580 میلیون تومان، پارک قاضی آباد شمالی با اعتبار 7 میلیارد و 322 میلیون تومان، اتاق مونیتورینگ و سیستم نظارت تصویری شهر با اعتبار 3 میلیارد و 425 میلیون تومان، پارک قاضی آبادجنوبی با اعتبار 7 میلیارد و 576 میلیون تومان و دیوار کشی میدان اصلی لواسانات با اعتبار 221 میلیون تومان اشاره کرد و افزود: فضای سبز به طور جدی در دستور کار شهرداری لواسان است و اکنون از سرانه استاندارد فضای سبز کشور جلوتر هستیم.


او گفت: سرانه فضای سبز شهر لواسان به اعتقاد مشاور طرح جامع 19 متر است، اما براساس نظر واحد فضای سبز شهرداری لواسان بیش از 23 متر است که از شاخص استاندارد کشور که 19 متر تعیین شده است بسیار جلوتر هستیم.


۲۰۲۰

کد خبر: 346289

وب گردی

وب گردی