مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران گفت: پلیس مجری اصلی جمع آوری دستفروشان در مترو است و مشکل قانونی در این زمینه وجود ندارد .
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر،‌ فرزاد هوشیار پارسیان در پاسخ به این پرسش که راهکار شهرداری برای جمع آوری دستفروشان مترو در سه ماه چه خواهد بود گفت: هنوز نحوه اجرایی جمع آوری دستفروشان مترو در حال مطالعه است. اما محور اصلی این جمع آوری، پلیس است و ما آمادگی همکاری با پلیس برای جمع آوری متکدیان و دستفروشان را داریم.
او گفت: از نظر قانون تکدی گری جرم محسوب شده است و همچنین به گفته معاون اجتماعی شهردار تهران برخی از دستفروشان مترو هم مواد مخدر جا به جا می‌کنند؛ اخیرا 10 کیلوگرم از یکی از این دستفروشان مواد مخدر کشف شده است.
هوشیار با بیان اینکه مترو وسیله‌ای برای جا به جایی مسافر است و نباید به محلی برای فروش اجناس بی کیفیت خارجی تبدیل شود گفت: مشکل قانونی در زمینه ساماندهی دستفروشان مترو وجود ندارد و مجریان به صورت نامحسوس در واگن‌ها حضور داشته و دستفروشان را شناسایی می کنند، اما هنوز شیوه جمع آوری نهایی نشده است.
هفته گذشته حجت‌الاسلام امرودی در جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور با اشاره به اینکه وضعیت متکدیان و دستفروشان در مترو خوب نیست، گفت: این چهره برازنده نیست. اکنون برای ۱۵ کارمند مترو به دلیل برخورد با دستفروشان و متکدیان قرار صادر شده است. من از شورای اجتماعی می‌خواهم مصوبه و بخشنامه‌ای داشته باشد تا متکدی و دستفروش از چنگ قانون فرار نکنند و ورود پلیس به مترو قطعاً به مدیریت کمک کرده و ریشه ۱۷۰۰ دستفروش در مترو کنده می‌شود و از دستگاه قضایی هم می خواهیم که به ما کمک کند.
او همچنین از کشف ۱۰ کیلوگرم مواد مخدر از دستفروشان مترو خبر داد.
در این جلسه قائم مقام وزير كشور هم درباره ساماندهي متكديان در مترو تهران گفت: شهرداری تهران اعلام آمادگی كرد كه در صورت همكاری حوزه قضایی و انتظامی تا سه ماه آينده متكديان و دستفروشان را از سطح مترو و چهار راه‌ها جمع‌آوری كند كه با اين پيشنهاد موافقت شد. قرار است جزئيات اين طرح مشخص شود و مدت يک هفته آن را ابلاغ كنيم. شهرداری نيز با همكاری حوزه قضایی و انتظامی آن را اجرا خواهد كرد.


105105

کد خبر: 346455

وب گردی

وب گردی