رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به روند واگذاری املاک سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران با تذکر به شهردار تهران، خواهان ارائه ادله این کار شد.


به گزارش ایسکانیوز  رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران در تذکری به شهردار تهران، گفت: طبق گزارش حسابرس رسمی شورای شهر تهران، قرارداد خرید اتوبوس با شرکتی در سال 90منعقد شده است که بر اساس آن 100 دستگاه اتوبوس دو کابین و سه کابین خریداری شود و تا پایان سال 91 تحویل داده شود.


او با اشاره به اینکه مدت زمان قرارداد با این شرکت در پایان سال 91 خاتمه یافته است، افزود: طبق قرارداد موجود، حدود 49 میلیارد تومان به عنوان پیش پرداخت به شرکت مربوطه پرداخت شده و با وجود اینکه دو سال از زمان اتمام قرارداد گذشته است، در این مدت تنها یک دستگاه اتوبوس تحویل داده شده و با این نحوه عملکرد پرداخت های دیگری به شرکت صورت گرفته است. از شهردار تهران درخواست می شود که در مورد این قرارداد توضیحات لازم را ارائه کند.


او همچین در تذکر دیگری به شهردار به موضوع واگذاری های سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: طبق گزارش حسابرس رسمی شورای شهر تهران تعدادی ملک توسط سازمان املاک و مستغلاث شهرداری تهران به اشخاص حقیقی و حقوقی واگذار شده است که در زمان واگذاری قیمت گذاری و ارزیابی ملک صورت نگرفته و ملاک واگذاری ها، گزارش ارزیابی مربوط به چند سال قبل بوده همچنین برای این واگذاری ها بین 10 تا 25 درصد تخفیف اعمال شده است و تشریفات قانونی لازم(برگزاری مزایده) نیز اعمال نشده است.


رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه اعمال تخفیف و ترک تشریفات این املاک به مصوبه شورای شهر تهران نیاز داشته است، تأکید کرد: برای مشخص شدن دلیل این واگذاری ها شهردار توضیحات لازم را به شورا ارائه دهد.


۲۰۱۰۷

کد خبر: 349242

وب گردی

وب گردی