مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ از برنامه‌ریزی برای اجرای طرح «تجمیع بیمه پایه سازمان بیمه سلامت ایران و تکمیلی آتیه‌سازان حافظ» در یک دفترچه برای افراد تحت پوشش خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا،رضا ادیانی با اشاره به طرح تجمیع بیمه پایه سلامت و تکمیلی آتیه‌سازان حافظ در یک دفترچه گفت: قصد داریم طرحی را به صورت پایلوت اجرا کنیم که براساس آن اگر بیمه‌شده‌ای که هم بیمه پایه و هم تکمیلی‌اش برعهده سازمان بیمه سلامت و آتیه‌سازان حافظ است، وارد بیمارستانی شد، دیگر هیچ پولی برای دریافت هر نوع خدمتی نپردازد.

او افزود: به عنوان مثال پرسنل آموزش و پرورش و همچنین اعضای صندوق بازنشستگی کشوری بیمه پایه‌شان متعلق به بیمه سلامت و بیمه تکمیلی‌شان متعلق به آتیه‌سازان حافظ است. این اقدام می‌تواند به دو روش انجام شود؛ روش اول آن است که وصول سرانه از یک محل اتفاق بیفتد یا روند رسیدگی را یکپارچه کنیم.

مدیرعامل شرکت بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ با بیان اینکه در حال مذاکراتی در این‌باره هستیم گفت: باید جلسات بیشتری با بیمه پایه ترتیب بدهیم زیرا نیازمند فرآیند نرم‌افزاری هستیم.

ادیانی ادامه داد: البته از لحاظ سخت‌افزاری مشکلی نداریم و در بیمارستان‌هایی که هم با آتیه‌سازان و هم بیمه پایه سلامت قرارداد دارند می‌توانیم به گونه‌ای مکانیسم‌ها را تنظیم کنیم که بیمارستان با یک نهاد طرف باشد.

او تاکیدکرد: این اقدام به بیمه‌شدگان کمک بسیاری می‌کند. همانند بیمه نیروهای مسلح که با یک مرتبه مراجعه کارشان انجام می‌شود و دیگر لازم نیست معرفی‌نامه دریافت کنند و پروسه‌های اداری دیگر را طی کنند.

20106
کد خبر: 349361

وب گردی

وب گردی