قائم مقام وزیر بهداشت گفت: در مجاورت همه بیمارستان های بزرگ باید یک همراه سرا احداث شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم محمدهادی ایازی درباره دومین همراه سرای بیماران در منطقه ۶، اظهار داشت: در حال حاضر در تهران و کلانشهرها مناطق درمانی مختلفی وجود دارد که مردم به آنها مراجعه می کنند به عنوان مثال تعداد قابل توجهی از هموطنان به بیمارستان های شریعتی، امام خمینی و مرکز طبی کودکان مراجعه می کنند.


او ادامه داد: طبیعی است که بسیاری از بیماران همراهانی دارند که در طول دوره درمان آنها را همراهی می کنند؛ برخی از افرادی که تمکن مالی دارند می توانند به هتل یا مسافرخانه مراجعه کنند یا به منزل اقوام خود بروند اما کسانی از تمکن مالی برخوردار نیستند مجبور هستند از چادرهای مسافرتی استفاده کرده یا در خودروی خود استراحت کنند.


قائم مقام وزیر بهداشت تصریح کرد: این مسئله باعث شده در کلانشهرها شاهد ظاهر نا مناسبی باشیم این در حالی است که هموطنان ما مهمان محسوب می شوند و نباید در خیابان اسکان بیایند. از این رو برای نخستین بار همراه سرایی در مجاورت بیمارستان مفید راه اندازی شد که بسیاری از والدین برای درمان کودکان خود می توانند به آنها مراجعه کنند.


او افزود: بعد از تفاهم نامه ای بین وزارت بهداشت و شهرداری تهران، تأکید شد کنار بیمارستان های بزرگ نیز همراه سرایی ایجاد شود بر این اساس نیز همراه سرای جواد الائمه(ع) که با ظرفیت ۱۲۰ تخت روز گذشته به بهره برداری رسید. راه اندازی این مراکز می تواند تا حدودی مشکل همراهان بیماران را برطرف کند البته برای توسعه بیشتر آنها نیازمند همکاری خیرین هستیم.


ایازی در پاسخ به اینکه آیا قرار نیست وزارت بهداشت برای راه اندازی و تجهیز همراه سراها به شهرداری کمک کند، گفت: روز گذشته با معاونت دانشگاه تهران صحبت کردیم که تفاهم نامه ای با شهرداری منطقه ۶ منعقد شود تا در نحوه ارائه خدمات و تغذیه همراهان بیماران مدیریت لازم انجام شود. حتی قرار شد بر اساس ساز و کارهایی تغذیه همراهان بیماران نیز از طریق بیمارستان ها و خیرین تأمین شود.


او تاکید کرد: البته در کنار این امر شهرداری نیز اعلام کرد که اگر زمین مناسب در اختیار آنها قرار گیرد، حاضر است ساختمان های مناسب را برای همراه بیماران دایر کند.


قائم مقام وزیر بهداشت در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه تهران به چند همراه سرا نیاز دارد، گفت: به اعتقاد بنده در مجاورت همه بیمارستان های بزرگ باید یک همراه سرا احداث شود.


105105

کد خبر: 349782

وب گردی

وب گردی