مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان های لرستان، گیلان و آذربایجان شرقی کمترین میزان موالید را در 6 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل دارند.

به گزارش ایسکانیوز وبه نقل از ایرنا، علی اکبر محزون افزود: براساس آمار این سازمان، استان لرستان 1،5 درصد رشد منفی موالید، استان گیلان رشد منفی 1،2 درصد و استان آذربایجان شرقی رشد منفی 0،5 درصد را در مدت 6 ماهه نخست سال جاری داشته اند.
او با بیان اینکه به عبارتی دیگر رشد موالید در این استان ها بسیار کمتر از میانگین کشوری بوده است، گفت: رشد موالید در 6 ماهه سال جاری 3،8 درصد بوده است اما در این استان ها کمتر از میانگین کشوری بوده است.
محزون با اشاره به اینکه رشد موالید در کشور در مدت مشابه سال قبل نیز 4،2 درصد بوده است، ادامه داد: این در حالی است که استان های هرمزگان با 9،7 درصد، یزد با 8،4 درصد و قم با 7،7 درصد بیشترین میزان موالید در کشور را به خود اختصاص داده اند.
او گفت: با توجه به اینکه رشد موالید امسال در کشورمان نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبه رو بوده است، به همین منظور در حال بررسی موضوع هستیم.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور ادامه داد: زمانی که افراد به سن باروری می رسند انتظار می رود که موج دیگر جمعیتی یا انفجار جمعیتی در کشور داشته باشیم که متاسفانه این موضوع رخ نداده است و ما نسبت به سال گذشته با کاهش موالید رو به رو بوده ایم.
محزون در ادامه به آمار ثبت شده واقعه ولادت در کشور از ابتدای سال جاری تا 28 شهریور امسال اشاره کرد و گفت: در مجموع 776 هزار و 672 مورد واقعه ولادت در کشور به ثبت رسیده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 3،8 درصد رشد را نشان می دهد.
به گفته او، به طور میانگین در هر ساعت 177 ایرانی متولد شد و در هر شبانه روز نیز چهار هزار و 246 تولد و در هر ماه 129 هزار و 445 واقعه ولادت به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی و مهاجرت سازمان ثبت احوال کشور با بیان اینکه به ازای هر 106 پسر 100 دختر در این مدت متولد شده است، ادامه داد: 599 هزار و 42 مورد از این ولادت ها در مناطق شهری و 177 هزار و 630 مورد نیز در مناطق شهری رخ داده است.
محزون تاکیدکرد: در این مدت 399 هزار و 378 پسر و 377 هزار و 294 دختر متولد شده است.

20106
کد خبر: 349814

وب گردی

وب گردی