رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: غرب آسیا شاهد تحولات عمیقی است و قدرت‌های فرامنطقه‌ای و وابستگان آنها در منطقه برنامه‌ های پیچیده ای را برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه در جهت منافع خود تدارک دیده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، با حضور کارشناسان مسایل منطقه و به ریاست رئیس شورای راهبردی روابط خارجی، روندها و گرایش‌ها در شکل‌دهی به آینده منطقه غرب آسیا در این شورا بررسی شد.

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی افزود: شناخت و پیش‌بینی برنامه‌های آنها می‌تواند به طراحی راهبرد مناسب برای تحقق اهداف عالیه نظام کمک کند.

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی با اشاره  بر حساسیت تدوین راهبردهای روابط خارجی گفت: اطلاع از راهبرد دیگران کمک می کند تا در دام توطئه های آنها گرفتار نشویم.

وی افزود: انقلاب اسلامی در جهان اسلام بازتاب طبیعی تعیین‌کننده‌ای داشته است، به طوری که رعایت شعائر اسلامی و سطح و دامنه و بیداری و آزادی‌خواهی مردم در کشورهای اسلامی اینک با وضعیت 35 سال پیش آنها تفاوت بسیار یافته است.

خرازی در پایان گفت: آثار برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بر آینده منطقه، راهبردهای مقابله با نفوذ قدرت‌های فرامنطقه‌ای در منطقه و وضعیت حال و آینده جبهه مقاومت، راهبرد تامین اهداف انقلاب اسلامی و تحقق منافع ملی نظام درحل بحران های منطقه، از جمله مسایل کلانی بود که کارشناسان در این نشست به بحث و بررسی آنها پرداختند.

201/201
کد خبر: 350747

وب گردی

وب گردی