ایسکانیوز: ژن معیوب سبب اعتیاد کودکان به بازی های کامپیوتری و ابتلا آنها به اختلال بیش فعالی نقص توجه می شود.


یافته های تازه نشان می دهند، کودکان و نوجوانانی که ساعت ها از برنامه های خشن تلویزیون و بازی های کامپیوتری خشن لذت می برند حاوی ژنی خاص هستند.


دانشمندان، با کمک گرفتن از هزار و ششصد پدر و مادر، پس از بررسی ساعات تماشای کودکان پنج تا 9 ساله و نمونه ژن آنها دریافتند، کودکانی که حاوی ژن مشترک هستند بیش از همسالان شان که چنین نیستند به بازی های کامپیوتری و برنامه های خشن تلویزیونی علاقه دارند.


کارشناسان معتقدند، تغییر کردن ژن حاوی سراتونین ممکن است عامل علاقه کودکان به بازی ها و برنامه های خشن و ابتلا آنها به اختلال بیش فعالی نقص توجه است.


دکتر سانی نیکلن، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه آمستردام گفت:« یافته های ما نشان می دهند، علاقه کودکان به بازی ها و برنامه های خشن ریشه ژنتیکی دارد. »


او افزود:« کودکانی که دارای این ژن هستند، بیش از سایر همسالان شان از برنامه های تلویزیونی و بازی های کامپیوتری خشن لذت می برند، در معرض ابتلا به اختلال بیش فعالی نقص توجه و مصرف مواد مخدر قرار دارند. »


سال گذشته، پژوهشگران دانشگاه میزوری آمریکا دریافتند، کودکان مبتلا به اوتیسم دو برابر بیشتر از کودکان عادی بازی کامپیوتری می کنند و در معرض اعتیاد به آن قرار دارند.

کد خبر: 35237

وب گردی

وب گردی