رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران نسبت به اقدام برخی خودروها با پلاک هایی از سایر شهرستان ها در حاشیه خیابان ها برای مسافرگیری هشدار داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، احمد دنیامالی با انتقاد از اینکه اقدام برخی خودروها با پلاک های شهرستان برای مسافرگیری در خیابان های تهران هم امنیت شهر و هم امنیت شغلی تاکسیرانان را به خطر می اندازد، تأکید کرد: در روزهای اخیر بارها دیده شده که برخی خودروها با پلاک های شهرستان اقدام به مسافرگیری در حاشیه خیابان ها می کنند، در حالی که بر اساس قانون تنها تاکسی های پلاک شهر تهران و آژانس ها مجاز به جابه جایی مسافران پایتخت هستند.

او با اعلام اینکه کمیسیون حمل و نقل شورا در حال تهیه نامه ای مکتوب برای ارسال به پلیس و سایر مراجع مربوطه برای برخورد قانونی با این خودروهاست، افزود: متأسفانه مسافرگیری خودروهایی با پلاک هایی از سایر شهرستان ها، اقدام خلاف قانونی است که در حال وقوع است و پلیس راهور باید مانع از فعالیت این رانندگان شود.

دنیامالی نقش رسانه ها در آگاه سازی شهروندان در ممانعت از سوار شدن بر این خودروها را حائز اهمیت دانست و گفت: رسانه ها به ویژه صدا و سیما باید بکوشند در زمینه آگاه سازی شهروندان اقدامات مقتضی را انجام دهند تا مردم به این خودروها اعتماد نکنند و سوار نشوند. چراکه ممکن است رانندگان این خودروها با اهداف بزهکارانه اقدام به مسافرگیری کنند.

این عضو شورای چهارم تهران به نتایج برخی گزارش هایی که به تازگی به کمیسیون حمل و نقل شورا ارسال شده است اشاره کرد و گفت: در این گزارش ها بارها دیده شده بسیاری از شهروندان به ویژه بانوان در پی سوار شدن به این خودروها، در دام افراد سودجویی افتاده اند که با انگیزه سرقت و یا جرایم مشابه اقدام به مسافرگیری می کنند و جان شهروندان را به خطر می اندازند. از همین رو هم نقش رسانه ها در آگاه سازی شهروندان مهم است و هم نقش پلیس در برخورد با این افراد سودجو.

دنیامالی یکی از راهکارهای ساماندهی روند مسافرگیری در حاشیه خیابان ها را نظم بخشی فعالیت آژانس ها دانست و تأکید کرد: یکی از راهکارهای مؤثر در زمینه حذف خودروهایی غیر از تاکسی ها از حاشیه خیابان ها، ساماندهی خودروهایی است که در آژانس ها کار می کنند. در سال های پیش آرم هایی برای این خودروها طراحی شد که متأسفانه از سوی برخی افراد سودجو به روشی غیرقانونی تکثیر شده اند و در دسترس عموم قرار دارند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران گفت:‌ فعالیت مسافرگیری در شهر تهران باید تحت پوشش مدیریت شهرداری قرار بگیرد و در راستای ساماندهی و نظم بخشی به این مهم لازم و ضروری است که یک همکاری تنگاتنگ و مشارکت همه جانبه بین پلیس و واحدهای نظارتی شکل بگیرد تا شاهد کاهش مشکلات در این زمینه باشیم. هرچند که معتقدم وظیفه پلیس راهور در برخورد با خودروهایی که با پلاک هایی غیر از شهر تهران اقدام به مسافرگیری می کنند، بسیار حائز اهمیت است.

۲۰۱۰۷
کد خبر: 356730

وب گردی

وب گردی