تفاهم‌نامه همکاری کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای ساخت ۲۰هزار واحد مسکونی روستایی ویژه مددجویان به امضای روسای دو نهاد رسید.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد و علیرضا تابش، رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این تفاهم نامه را با هدف تعامل و گسترش همکاری‌های موثر و کمک به محرومان و نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد در قالب ارائه کمک هزینه تهیه جهیزیه، کمک هزینه درمان بیماری‌های صعب العلاج ، وام قرض‌الحسنه ضروری و اشتغال امضاء کردند.

موضوع تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد امام (ره) و بنیاد مسکن در جهت ارتقاء توان روستاییان و ساکنان شهرهای زیر بیست هزار نفر، به منظور احداث تا سقف ۲۰هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان تحت پوشش کمیته امداد در قالب طرح ویژه بهسازی و نوسازی مسکن روستایی وهمچنین تشویق مهاجرین به بازگشت به روستاها و یا سرمایه‌گذاری برای مشارکت روستاییان در توسعه این مناطق است.

خانواده‌های با سرپرست بیمار، زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های مستمند روستایی عائله‌مند و سایر افراد واجد شرایط تحت حمایت از مشمولان دریافت تسهیلات هستند.

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این تفاهم‌نامه متعهد شده است نسبت به تسهیل و تسریع فرآیند بررسی و تایید نقشه‌های ارائه شده، واگذاری زمین به صورت رایگان در مناطق دارای زمین به مدجویان تحت پوشش فاقد زمین، اختصاص کمک بلاعوض جهت احداث واحدهای مسکونی از محل حساب ۱۰۰ امام(ره) به میزان ۲۰میلیارد ریال، معافیت مددجویان تحت پوشش از پرداخت هزینه های عوارض صدور پروانه ساختمانی، اولویت قراردادن تشکیل پرونده برای مددجویان و معرفی افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل اقدام کند.

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه، شناسایی مددجویان تحت پوشش روستایی فاقد مسکن و یا دارای مسکن غیر مقاوم، مشارکت در تشکیل پرونده مددجویان مطابق با ضوابط بنیاد مسکن، معرفی مددجویان به سازمان‌ها به منظور برقراری معافیت جمعیت هدف از پرداخت هزینه‌های حق انشعاب و عوارض صدور پروانه ساختمانی، تامین سهم آورده برای هریک از مددجویان تحت پوشش از محل اعتبارات دولتی و مشارکت خیرین و نظارت فنی بر روند اجرا توسط ناظرین فنی از تعهدات کمیته امداد است.

مدت اجرای این تفاهم‌نامه به مدت یکسال و در دوره ارائه تسهیلات بانکی مصوب خواهد شد که در صورت توافق قابل تمدیداست.

20106
کد خبر: 356772

وب گردی

وب گردی