وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی دوشنبه ششم مهر ماه با حضور در مجموعه تئاتر شهر از نمایش « تکه های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی دیدن کرد.

به گزارش ایسکانیوز، سید محمد حسینی دوشنبه شب ششم مهر ماه بعد از پایان اجرای نمایش « تکه های سنگین سرب» به کارگردانی ایوب آقاخانی توضیح داد: امشب شاهد اجرای بسیار ارزشمندی بودم که به شدت روی من تاثیر گذاشت و تصور می کنم  برای مخاطبانی که این نمایش را مشاهده کرده اند نیز فضای جالب توجهی بوده است.

وی ادامه داد: نمایش « تکه های سنگین سرب» اجرای بخشی از زندگی وروحیات شخصیت بزرگی چون شهید چمران بود که در عین عارف بودن رزمنده ای اخلاق مدار بود. به اعتقاد من اجرای این اثر نمایشی می تواند دریچه ای تازه برای آشنایی نسل جوان با بزرگانی چون مصطفی چمران باشد. چرا که همه ما می دانیم شهید چمران فرد معمولی نبود، او از نام آورترین سرداران هشت سال دفاع مقدس بود که بهترین امکانات را در آمریکا رها کرد و وارد دشواری های جنگ و دفاع از اسلام شد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبتهای خود با تقدیر از عوامل اجرایی نمایش هم توضیح داد:  خوشبختانه حضور یک نویسنده و کارگردان حرفه ای و همراهی دو بازیگر توانا روی صحنه نمایش بسیار ارزشمندی را به مخاطب نشان داد که واقعا جای تقدیر فراوان دارد.

حسینی تصریح کرد: امیدوارم اجرای این گونه اجراها در تمامی تالارهای نمایشی ادامه داشته باشد زیرا ما در درون انقلاب اسلامی خودمان افراد بزرگی چون شهید چمران کم نداریم و همانطور که دیدیم ابراهیم حاتمی کیا بخش های مربوط به جنگ شهید مصطفی چمران را به مخاطب نشان داد بنابراین تئاتر نیز می تواند یکی از بهترین راه ها برای ورود به زندگی نام آوران انقلاب اسلامی باشد.

پریسا مقتدی رییس مجموعه تئاتر شهر نیز در این دیدار ضمن تقدیر از حضور حسینی در تئاتر شهر گفت: به طور حتم تداوم حضور مدیران ارشد دولتی در حوزه های فرهنگی می تواند موجب مستحکم تر شدن ارتباط بین هنرمندان و مدیران شود. کما اینکه همین حضور جنابعالی در اجرای نمایش « تکه های سنگین سرب» قوت قلب بسیار خوبی برای اعضای گروه اجرایی بود که می تواند در تمامی اجراهای نمایشی نیز استمرار داشته باشد.

ایوب آقاخانی نویسنده و کارگردان نمایش « تکه های سنگین سرب»  هم در این دیدار بیان کرد: حضور مدیران دولتی در مجموعه های نمایشی مایه برکت است. ما هنرمندان تئاتر دوست داریم شما مدیران بازوی اجرایی توانمند عرصه تئاتر باشید چرا که هم اکنون در زمانی هستیم که تئاتر نیاز مند حضور مدیران اجرایی است. ما امیدوارم عزیزانی که چه در گذشته و چه در امروز در فعالیت های دولتی حضور دارید، تریبون هنرمندان تئاتر باشید.

نمایش « تکه های سنگین سرب»  به نویسندگی و کارگردانی ایوب آقاخانی و بازی پیام دهکردی و عارفه لک ساعت 20 با مدت زمان 70 دقیقه و قیمت بلیت 15 هزار تومان در تالار چهار سو روی صحنه می رود.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت مجموعه تئاتر شهر  به آدرس www.teatreshahr.com و برای تهیه و یا رزرو بلیت آثار نمایشی به صحنه رفته در تئاتر شهر به آدرس www.gishetheater.ir مراجعه کنند.
501
کد خبر: 357075

وب گردی

وب گردی