کنفرانس خبری سرپرست باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس، امروز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایسکا نیوز و به نقل از سایت رسمی باشگاه پرسپولیس، نشست خبری علی اکبر طاهری با حضور اصحاب رسانه، در سالن اجتماعات باشگاه انجام شد و سرپرست باشگاه در ابتدای امر، فاجعه منا را به حاضران در جلسه و عموم ملت ایران تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرد که خداوند متعال به بازماندگان این عزیزان صبر اعطا کند. وی همچنین پیشاپیش عید غدیر را تبریک ‌گفت.

سرپرست باشگاه پرسپولیس افزود: در این مدت بسیار درگیر امور بودیم تا مشکلات پرسپولیس را بویژه در بخش مالی حل کنیم. بسیاری عزیزان رسانه در این مدت تماس می‌گرفتند و ما به دلیل مشغله و حضور در جلسات امکان پاسخگویی نداشتم که عذرخواهی می‌کنم. همانطور که پیش از این گفتم ما باید برنامه‌های بلند مدت، کوتاه مدت و میان مدت را دنبال می‌کردیم که با تلاش و یاری هیأت مدیره کارها را مرحله به مرحله پیش بردیم و اقدامات ادامه دارد. در این مدت تلاش زیادی کردیم و رایزنی‌های مختلفی انجام شد.

طاهری در ادامه تصریح کرد: تلاش ما این است که بتوانیم در بسترهای مختلف به هواداران عزیز پرسپولیس خدمات مختلف را ارائه کنیم که از آن جمله باید به سرویس‌های پیامکی اشاره کرد. در این فضا در نهایت با همراه اول به جمع‌بندی رسیدیم تا از بسترهای آن برای این اهداف استفاده شود. فضاهای بسیاری دیگر هم وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند پیش بیایند. از جمله برای لباس، ورزشگاه درفشی‌فر و فضاهای بسیار دیگری که ایجاد خواهیم کرد.

سرپرست پرسپولیس خاطرنشان کرد: از جمله این موارد می‌توانیم به گستره وسیع فضای مجازی اشاره کنیم که در آن می‌توانیم فعالیت‌های گسترده‌ای داشته باشیم. از سامانه‌های اطلاع‌رسانی و تالارهای گفتگو گرفته تا سایر مقولات که می‌تواند برای پرسپولیس ایجاد درآمد کند تا پرسپولیس خود اتکاء باشد. در این عرصه طرح‌های مختلفی را دنبال می‌کنیم. بهره‌برداری از برند نیز خود، یک پتانسیل بزرگ است و در حال برنامه‌ریزی و رایزنی در تمام این حوزه‌ها هستیم.

طاهری در ادامه گفت: همکاری ما با همراه اول بحث اسپانسری نیست، بلکه یک فعالیت مشترک است که توانمندی‌های دو طرف وارد کار می‌شود و ما می‌توانیم از درآمد حاصله منتفع شویم و البته همین حوزه پتانسیل بالایی دارد. همراه اول تنها یکی از پروژه‌های درآمدی ما است و طرح‌های گوناگونی وجود دارد که روی آنها فکر شده است و همانطور که گفتم برای آنها برنامه‌ریزی خواهیم داشت و قرار نیست تمام در آمد باشگاه در طرح فعلی خلاصه شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا از شرایط تیم راضی است یا خیر، افزود: رضایت ما منوط به رضایت هواداران است. جدای از این مطلب طبعا در ابتدا نتایج خوبی نداشتیم ولی رفته رفته شرایط بهتر شد و به طور قطع حمایت لازم از کادر فنی و تیم خواهیم داشت.

طاهری خاطرنشان کرد: میزان در آمد باشگاه از طرح فعلی بستگی به مشارکت هواداران دارد و به این ترتیب تنها کد معتبر از نظر باشگاه که به هواداران اعلام می‌شود، کد 3090 است که پرسپولیسی‌ها با ارسال عدد 6 به آن، عضو باشگاه هواداری خواهند شد و سایر کدهایی که در حوزه پرسپولیس از سوی سایرین اعلام شده است، از نظر باشگاه پرسپولیس مورد تائید نیست.

سرپرست باشگاه پرسپولیس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا با توجه به مشکلات داوری، اعتراض رسمی از سوی باشگاه صورت گرفته و سرنوشت پرونده‌های حقوقی بین‌المللی چه خواهد شد، تصریح کرد: ما دو بار نامه‌نگاری رسمی را با فدراسیون بر سر مساله داوری داشتیم. درباره پرونده‌های بین‌المللی هم حساسیت وجود دارد. بعضی موارد در فیفا در حال بررسی است و برخی در مرحله صدور حکم است که به بعضی موارد اعتراض کرده‌ایم.

طاهری درباره پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مدت سه ماهه سرپرستی تمام شده و آیا تمدید می‌شود، اظهار داشت: نمی‌دانم این زمان از کجا آمده است. در قانون نیامده است که مدت سرپرستی سه ماهه است. در قانون تجارت مدت سرپرستی محدود نیست و شرایط با قانون فدراسیون‌ها فرق می‌کند. ما هم در حال انجام کارها هستیم و همکاری کامل و خوبی همراه با هیأت مدیره داریم.

وی درباره ادعای وجود اسپانسر 35 میلیارد تومانی و رد شدن آن توسط باشگاه افزود: بعضی مطالب وجود خارجی ندارند که مطرح می‌شود و ذهن هوادار را مشوش می‌کند و پرداختن به آنها ما را با درخواست‌های زیادی روبرو می‌کند. البته ما در این مدت تقاضاهای مختلفی برای همکاری و اسپانسرینگ داشتیم. حتی از کشورهای حوزه خلیج فارس آمدند. ما در تمام موارد مذاکره کردیم. یک قرارداد شرایط و بندهای بسیار دارد. تضمین‌های زیادی برای هر دو طرف لازم است و ما در نهایت در این حوزه خدماتی با همراه اول به جمع‌بندی رسیدیم. البته ما تمهیداتی را هم در نظر گرفته‌ایم تا زمانی که طرح به درآمد برسد. من از همه عزیزان می‌خواهم کمک کنند تا این کار به سرانجام خوبی برسد. اقدامات قانونی لازم هم انجام شده است تا حرکت‌های مشابه که منافع باشگاه پرسپولیس در آن دیده نشده است، سد راه این طرح که بار دیگر تاکید می‌کنم با کد 3090 اجرا می‌شود، نگردد.

سرپرست باشگاه پرسپولیس درباره اینکه به نظر می‌رسد بین پرسپولیس و استقلال فرق گذاشته می‌شود که مسائل داوری از جمله آنها است و وزارت ورزش و جوانان توجه بیشتری به استقلال دارد، خاطرنشان کرد: من فکر نمی‌کنم شرایط به این شکل باشد. اگر اینطور فکر کنیم به نوعی در حکم متهم کردن فدراسیون و سازمان لیگ خواهد بود. این تفکر یعنی اینکه روابط خاصی وجود دارد ولی ما اینطور فکر نمی‎کنیم. در جلسات هیأت مدیره مسائل بررسی می‌شود و به این جمع‌بندی نرسیدیم وگرنه اقدام می‌کردیم. در حوزه وزارت ورزش هم می‌توانم بگویم اگر آقای وزیر و معاونانش برای پرسپولیس بیشتر از استقلال وقت نگذاشته باشند، کمتر هم نگذاشته‌اند.

از علی اکبر طاهری سوال شد که آیا باشگاه درباره حق پخش تلویزیونی اقدام می‌کند یا خیر که تصریح کرد: این مسائل از طریق فدراسیون و سازمان لیگ دنبال می‌شود. قطعا موضوع مهمی است ولی در این موضوع مشکل آن است که وظایف تا حدی تفکیک شده است.

وی در پایان درباره اینکه مسوولان سازمان لیگ می‌گویند؛ باشگاه‌ها از درآمد حاصل شده از سامانه 6090 بهره‌مند می‌شوند، گفت: درباره مسائل مالی مربوط به این سامانه مواردی وجود دارد که در حساب‌های باشگاه، با ارقامی که از سوی سازمان لیگ ارائه می‌شود، نمی‌خواند و باید روی این موضوع کار شود ولی در حال حاضر هیچیک از کدها و سامانه‌ها غیر از 3090 که با خود باشگاه همکاری دارند، مورد تائید باشگاه نیستند.

603/601
کد خبر: 358264

وب گردی

وب گردی