افزایش چشمگیر اپلیکیشن های موبایلی با توسعه 3G

رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات از افزایش چشمگیر شمار اپلیکیشن های موبایلی تحت اینترنت پس از توسعه اینرنت 3G در کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، نصرالله جهانگرد با سخنرانی در افتتاحیه همایش سه روزه استارت آپ ویکند که شب گذشته از سوی واحد تهران غرب دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر محمود واعظی، وزیر ارتباطات در سالن شهید قندی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، ابتدا فاجعه منا را که منجر به کشته و زخمی و مفقود شدن صدها تن از هموطنان کشورمان شد محکوم کرد و گفت: دولت سعودی می توانست حادثه را به نحوی مدیریت کند که منجر به بروز این فاجعه و مرگ هزاران زائر حرم امن الهی نشود.

وی در ادامه به موضوع استارت آپ ویکند اشاره کرد و ضمن تاکید بر ضرورت ترویج و گسترش آن، گفت: در دوسال گذشته تنها در همین سالن شهید قندی بیش از پنجاه کارگاه و همایش استارت آپ ویکند برگزار شد و به نظرم چنین اقداماتی تاثیر زیادی در رشد علمی و اقتصادی کشور خواد داشت.

جهانگرد با بیان اینکه سه قطب اصلی در فضای توسعه جهانی وجود دارد، ادامه داد: این سه قطب عبارتند از؛ اقتصاد، فرهنگ و امنیت که باعث توسعه و پیشرفت یک کشور می شوند و اخیراً نیز سه عامل سرمایه انسانی، تکنولوژی و دغدغه های زیست محیطی به آن اضافه شده است.


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات قطب های اقتصاد ایران و جهان را به سه دسته صنعتی، کشاورزی و خدماتی تفکیک کرد و افزود: در بخش صنعت به طور میانگین می توان گفت که 39.4 درصد ارزش افزوده و 34.5 درصد اشتغال زایی وجود دارد. این اعداد در بخش کشاورزی به 10.5 درصد ارزش افزوده و 17.5 درصد اشتغال زایی می رسد و در حوزه خدمات نیز 50.1 درصد ارزش افزوده و 48.7 درصد نیز اشتغال زایی حاصل می شود.

وی با اشاره به دو حوزه کشاوزی و صنعت اظهارکرد: در حوزه کشاورزی دیگر نمی توان زمین یا آب اضافه کرد، باید از طریق اصلاح الگوی کشت و ... وارد عمل شویم ، در این شرایط درصد اشتغال کم شده اما ارزش افزوده بالاتر می رود. در حوزه صنعت هم همین طور است با ارتقا خطوط تولید و ... درصد اشتغال کم می شود و تنها ارزش افزوده ممکن است بیشتر شود. پس باید برای اشتغال زایی به سراغ حوزه خدمات برویم که هم درصد اشتغال در آن بالاست و هم ارزش افزوده بالایی دارد.

جهانگرد ادامه داد: در این حوزه استارت آپ ها نقش و سهم زیادی دارند و ما در کشورمان به بیش از 20 هزار استارت آپ نیاز داریم. جایی که جوانان بتوانند ایده های خود را ثبت کرده و به بهره برداری برسانند.


رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات در ادامه به توسعه اینترنت تلفن های همراه یا همان 3G اشاره کرده و افزود: از پارسال که 3G وارد کشور شد، تعداد اپلیکیشین هایی که در کشور داشتیم به حدود 5000 عدد می رسید اما در حال حاضر این تعداد به بیش از 40هزار اپلیکیشن رسیده که بخش قابل توجهی از آنها در حوزه خدمات فعالیت می کند.

جهانگرد همچنین با اشاره به عبور سه خط بین المللی ارتباطی از کشور ، خاطرنشان کرد: تا دوسال دیگر دو یا سه خط جدید نیز به این تعداد اضافه خواهد شد و در آینده نزدیک ما شاهد تغییراتی جدی در اینترنت و خطوط ارتباطی کشور خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در کشور به دنبال خلق امکاناتی هستیم که دانشجو و هر فردی بتواند با یک نوت بوک و بدون دغدغه کارش را شروع کند، گفت: متخصصین، پارکها و مراکز رشد فناوری، صاحبان سرمایه، مراکز شتاب دهنده، مربیان و ... از افراد موثر در استارت آپ ها هستند.

به گفته رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران و معاون وزیر ارتباطات باید فضایی فراهم شود تا در کوتاه ترین زمان ممکن ،ایده ها اجرایی شوند و در وزارتخانه نیز تمامی تلاش ها به سمتی است که از ایده های دانشجویی با قابلیت اجرا حمایت شود.

20101

کد خبر: 358943

وب گردی

وب گردی