ایسکانیوز: مقامات مهاجرتی شهر مدان مرکز استان سوماترای شمالی در اندونزی 283 مهاجر غیرقانونی از جمله 17 ایرانی را بازداشت کردند.


این افراد به اتهام همراه نداشتن مدارک مهاجرتی از سوی مقامات مهاجرت شهر مدان بازداشت شده اند.


پوربانوس سیناگا، رئیس بخش مهاجرتی استان سوماترای شمالی اندونزی، روز شنبه گفت: «این افراد از کشورهای سومالی، سریلانکا، افغانستان، بنگلادش، میانمار، فلسطین، پاکستان، ایران، آفریقای جنوبی، سودان و تایوان هستند.»


به گفته رییس بخش مهاجرتی استان سوماترای شمالی اندونزی بسیاری از این مهاجران فاقد گذرنامه بودند.


این مقام مهاجرتی اندونزی گفت: «سفارتخانه بسیاری از این مهاجران در جاکارتا پیگیر موضوع افراد بازداشتی نبوده و برای چندین ماه در بازداشت به سر می برند.»


پوربانوس سیناگا گفت: «مدیرکل مهاجرت شهر مدان برای یک بار دیگر نیز به سفارت‌های مختلف در مورد بازداشت شدگان اطلاع داده است.»


17 نفر از بازداشت شدگان از ایران، 26 نفر از افغانستان، 11 نفر از بنگلادش، 17 نفر از فلسطین، 59 نفر از میانمار، 62 نفر از سومالی، 40 نفر از سریلانکا، 22 نفر از سودان، دو نفر از اریتره و 9 نفر دیگر نیز از پاکستان هستند. بیشتر این افراد به منظور مهاجرت به کشور سوم به اندونزی سفر کرده‌اند.


مدان مرکز استان سوماترای شمالی در اندونزی است. این شهر در بخش شمالی و در نزدیکی دریا قرار گرفته است و چهارمین شهر بزرگ اندونزی به شمار می رود.


کد خبر: 36563

وب گردی

وب گردی