تهران- ایسکانیوز: گوگل مپس با راه اندازی سرویس تازه خود، امکان تعیین دقیق فاصله میان مکان ها و مسیر یابی کامل را امکان پذیر ساخت.


گوگل مپس یا گوگل مپ (Google Maps)، به معنای نقشه‌های گوگل، یکی از محصولات وب شرکت گوگل است. در گوگل مپس، نقشه‌های دقیق و کاملی از زمین ارائه می‌گردد.
در نقشه‌های گوگل سه بخش وجود دارد:
-فهرست‌های نقشه: نقشه‌های موجود را در دسته بندی‌های گوناگون ارائه می‌دهد.
-نقشه‌های من: کاربران گوگل می‌توانند با استفاده از ابزارهایی که در این بخش در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، به طراحی و اشتراک‌گذاری نقشه‌ها بپردازند.
-آیکون‌هایی که می‌توان نقاط مختلف بر روی نقشه را با آنها علامت گذاری کرد.
اخیراً گوگل آپدیتی برای سرویس نقشه خود منتشر کرده که می‌توان با آن فاصله بین دو یا چند نقطه را اندازه‌گیری کرد که البته فعلاً تنها در نسخه دسکتاپ آن می‌توانید از این قابلیت استفاده کنید.
برای این کار وارد نقشه گوگل شوید و روی نقطه آغازین راست کلیک کرده و Measure distance را انتخاب کنید. حال نقطه یا نقاط بعدی مسیر موردنظر خود را انتخاب کنید تا فاصله دقیق بین آن‌ها نمایش داده شود. با کلیک روی نقطه‌ها هم می‌توانید آن‌ها را حذف کنید و یا می‌توانید آن‌ها را بکشید و جابه‌جا کنید. گوگل مپس قبلاً از نبود این امکان رنج می‌برد و فقط می‌توانستید فاصله جاده‌ای بین دو نقطه را بفهمید. البته Google Earth این قابلیت را قبلاً داشت.
دیگر می‌توانید با این امکان مسیر دقیق رفت‌وآمد روزانه خود و یا مسیر دوچرخه‌سواری روزانه خود را محاسبه کنید. این امکان همچنین می‌تواند برای مهندسین نقشه‌بردار بسیار مفید باشد.
گوگل به دنبال آن سسیستم حمل نقل عمومی را نیز هوشمند تر ساخت. آنها حرکت وسایل عمومی را آنالیز نموده و از آنها استفاده کردند. در این سرویس جدید تمامی نرم افزار‌های مرتبط نظیر Google Earth و Google Street نیز با آن یکپارچه شده‌اند، تمامی اطلاعات مربوط به آب و هوا، موقعیت کره زمین در فضا، عبور و مرور خودروها و بسیاری از موارد دیگر نیز به این سرویس اضافه شده‌اند. و به این ترتیب شاهد یک سرویس بسیار قدرتمند در زمینه نقشه از گوگل خواهیم بود.
گوگل در کنفرانس امسال خود قابلیت‌های زیادی را ارائه نمود و یکی از جالبترین آنها نمایش اطلاعات بصورت کارت می‌باشد؛ این قابلیت به خوبی در سرویس جدید نقشه نیز گنجانده شده است؛ به گونه ای که با جستجوی یک محل، مثلا رستوران، تمامی اطلاعات به رستوران‌های مورد نظر به همراه منوی غذا، قیمت و به طور کلی جزئی ترین اطلاعات مربوط به جستجو نیز نمایش داده خواهند شد.
از لحاظ شکل ظاهری نیز این سرویس دستخوش تغییرات اساسی شده و می‌توان آن را بسیار کاربردی تر و زیباتر از نسخه قبلی دانست. تمامی امکاناتی که نیاز دارید در غالب یک طراحی زیبا در اختیار شماست.


کد خبر: 38006

وب گردی

وب گردی