ایسکانیوز: یافته های تازه محققان مدرسه پزشکی دانشگاه هاروارد نشان می دهند، تفکر مثبت درباره داروها می تواند تاثیر آنها را بر بدن افزایش دهد.


محققان دریافتند، افرادی که درباره داروهای مسکن و دارونما اطلاعات مثبتی دریافت کرده بودند، سردردشان در مقایسه با اشخاصی که چنین نبودند 30 درصد کاهش یافته است.


دکتر تد کاپتچوات، استاد روان شناسی دانشگاه هاروارد و سرپرست این مطالعه گفت:« به تاثیر مثبت این چنینی که وضعیت روانی بر شرایط جسمی تاثیر می گذارد « تجسم شناخت » گفته می شود.»


او افزود:« یافته های تازه نشان می دهند، افراد بدبین باید با فشار خون بالا و بیماری های قلب و عروق و مرگ زودرس دست و پنجه نرم کنند. تغییر نگرش به دنیا و اتفاقات پیرامونی می تواند در حفظ تندرستی انسان موثر باشد.»


برای تغییر نگرش می توان روش های زیر را به کار برد:


لبخند زدن


نتیجه مطالعه دانشمندان دانشگاه کانزاس نشان داد، افرادی که لبخند می زنند، استرس و ضربان قلب کمتری دارند. همچنین، فعال شدن برخی عضلات صورت پیامی به مغز ارسال می کند که خوشحال هستید.


یادداشت کردن اتفاقات خوشایند


پژوهشگران دانشگاه متودیست جنوبی در آمریکا، پس از بررسی سه ماه افرادی که چنین می کنند دریافتند آنها کمتر از سایر افراد به بیماری مبتلا می شوند.

کد خبر: 40128

وب گردی

وب گردی