تهران-ایسکانیوز: مسئول نشر نیستان از تغییرهای مثبت در ممیزی ارشاد خبرداد و گفت: از عملکرد دولت جدید در وزارت ارشاد راضی هستیم و بدون اینکه ما درخواستی برای بازبینی کتاب های غیر قابل چاپ مطرح کنیم، خودشان این موضوع را پیگیری کردند و نتایج نسبتا مطلوبی در این باره حاصل شده است.

علی شجاعی در گفتگو با خبرنگار ادبیات ایسکانیوز درباره مجوزهای صادر شده از طرف ارشاد گفت: در دولت قبل چهار اثر از طرف نشر نیستان غیر قابل چاپ بود و بدون اینکه ما پیگیری کنیم، وزارت ارشاد آن ها را در دستور کار خود قرار داد و پس از بررسی مجدد به آنها مجوز نشر داد.

وی در ادامه تاکید کرد: دلیل این تفاوت رفتاری بین وزارت ارشاد در دولت قبلی و دولت تدبیر و امید، ناکارآمدی دولت قبل و سهل انگارانه رفتار کردن آن ها با کتاب بود که خوشبختانه در این دولت با چنین نگاهی موجه نیست و ممیزی رفتار مناسب تری انجام می دهد.

وی در ادامه با اشاره به دو کتابی که در دولت جدید مجوز انتشار گرفته بودند، افزود: کتاب "تصرف" نوشته تورج زاهدی و کتاب "حقیقت دارد تو را در خواب بوسیده ام" نوشته میلاد اکبر نژاد، دو اثری بودند که در دولت قبل غیرقابل انتشار بودند اما در این دوره بدون حذف حتی یک کلمه اجازه انتشار گرفتند و در ماه اینده به بازار نشر معرفی خواهند شد.

اثر "جذابیت عشق" و "پژواک زندان" از طرف نشر نیستان به وزارت ارشاد دولت قبل معرفی شده بود و غیرقابل چاپ اعلام شده بود اما در دولت جدید در دست بررسی مجدد قرار گرفته است.
کد خبر: 41623

وب گردی

وب گردی