تهران-ایسکانیوز: پس از تغییر و تحولات وزارت ارشاد به نظر می رسد بخش عمده ای از ناشران به بازار کتاب امیدوار شدند و تا حدی احساس رضایت می کنند.

مدیر روابط عمومی نشر نگاه در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: ما به عملکرد دولت خوش بین هستیم و توقع نداریم این اتفاق در یک شب رخ دهد و همه چیز درست شود.

فرید مرادی در ادامه افزود: پس از پیگیری هایی که از طریق وزارت ارشاد برای چاپ کتاب ها کردیم بالاخره به ما پاسخ روشنی دادند و قرار است وضعیت کتاب های بلاتکلیف به زودی روشن شود.

وی در ادامه لیستی از کتاب های نشر نگاه که اوضاع نامعلومی دارند را این گونه ارائه کرد: کتاب های "تاتارخندان" و "توپ" نوشته غلام حسین ساعدی، "من درد مشترکم" نوشته محمد قره گزلو، "پیمان به یاد تو هرگز" نوشته محمدعلی افغانی، "جُهی" نوشته محمدعلی سجادی، "گورکین" ترجمه شهره احدیت "شناخت ایران" نوشته جواد اسحاقیان؛ آثاری هستند که سال ها در مممیزی ارشاد وضعیت نامعلومی دارند.

مرادی همچنین ادامه داد: وزارت ارشاد در دولت جدید عملکردی منطقی دارد و ما به وعده های آن ها امیدواریم، در جلسه آخری که با مسئولان وزارت ارشاد داشتیم به ما قول دادند تا تکلیف این آثار روشن شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کتابی دارید که در دولت قبل غیرقابل چاپ بوده باشد و اکنون مجوز برای آن صادر شده باشد، گفت: آثاری که تحت عنوان کتاب های بلاتکلیف از آن ها نام بردیم سال 86 به وزارت ارشاد معرفی شده بودند که در نهابت طعمه یک رفتار در وزارت ارشاد دولت قبل شدند؛ در خیلی موارد دولت قبل کتاب ها را غیرقابل چاپ اعلام نمی کرد و آن ها را بلاتکلیف می گذاشت اما کتاب "ترس و لرز" در دولت قبل غیرقابل چاپ بود که که به تازگی مجوز چاپ گرفته است.
کد خبر: 42209

وب گردی

وب گردی