تهران-ایسکانیوز: لیلی افشار رسیتال گیتارش را طی دو شب در فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه برد و در این دو شب میزبان مسئولان سفارت اسپانیا بود.

کنسرت رسیتال لیلی افشار، 18 و 19 مرداد 1393 در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.

افشار در این کنسرت در دو بخش به اجرای برنامه پرداخت که بخش نخست آن به اجرای قطعه هایی از موسیقی فولکلور کشورمان با تنظیمی ویژه برای گیتار کلاسیک، اختصاص داشت.

این برنامه در هر دو شب با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه رو شد، به گونه ای که صندلی خالی در سالن وجود نداشت.

بخش دوم این کنسرت به اجرای قطعه هایی از آهنگسازان معاصر مانند تدسکو، باخ، لئو براور و البنیز اختصاص داشت. همچنین لیلی افشار در این بخش دو قطعه ترکی را با تنظیم خودش نواخت.

پیش از آغاز هر کدام از قطعه ها، لیلی افشار توضیحاتی را برای معرفی آهنگ و سازنده اش برای حاضران در سالن ارائه می داد.

افشار در توضیح دو قطعه از این کنسرت که آهنگسازشان تدسکو بود، گفت: این قطعه ها را تدسکو بر اساس نقاشی هایی از فرانسیسکو گویا نوشته است. موضوع نقاشی های گویا به زمان تفتیش عقاید در اسپانیا بر می گردد. تدسکو 24 کاپریس خود را براساس نقاشی های گویا نوشته که من در این کنسرت دو قطعه از این کاپریس ها را برایتان می نوازم.

در شب نخست این اجراها کارلوس آراگون، معاون سفیر و مسئول بخش فرهنگی سفارت اسپانیا به همراه همسرش سابین ریختر و نیکولاس دیاس- پاچه، دبیر اول سفارت اسپانیا به دیدن این کنسرت نشستند.

لیلی افشار در ادامه برنامه های امسالش در ایران مستر کلاسی را در 29 مرداد 1393 در آموزشگاه پارس برگزار می کند. این برنامه سمیناری است درباره تکنیک نواختن گیتار.

لی‌لی افشار نواختن گیتار را از ۱۰ سالگی آغاز کرده و ازجمله نوازندگان برجسته گیتار کلاسیک در جهان و نخستین زنی است که در رشته اجرای گیتار کلاسیک از دانشگاه ایالتی فلوریدا به درجه دکتری دست یافته است.

افشار که لیسانس موسیقی خود را از کنسرواتوار بوستون دریافت کرده تا کنون جوایز زیادی را کسب کرده و اکنون استاد دانشگاه ممفیس است. این نوازنده گیتار تاکنون کنسرت‌های متعددی در فرانسه، دانمارک، ایتالیا، آمریکا، انگلستان، ایرلند، کانادا و استرالیا برگزار کرده است
کد خبر: 46252

وب گردی

وب گردی