میدان  75 ساله راه آهن با نمای فرش ایرانی بازسازی شد

میدان تاریخی راه آهن که بیش از 75 سال پیش در نخستین ایستگاه راه آهن کشور ساخته و به مرور زمان ظاهر خود را از دست داده بود ؛ به همان شکل گذشته تاریخی خود و با نمای فرش ایرانی بازسازی شد.

به گزارش ایسکانیوز نصرالله آبادیان شهردار منطقه 11 با بیان این که فاز نخست طرح بازسازی میدان راه آهن از سوی سازمان زیبا سازی شهرداری تهران به پایان رسیده است ؛ گفت : در بازسازی این میدان؛ حفظ طرح کلاسیک و تقارن مرکزی بر اساس سبقه تاریخی آن مد نظر قرار گرفته و بر همین مبنا بهسازی محیطی انجام شد.

آبادیان با اشاره به اهمیت میدان راه آهن به لحاظ موقعیت اجتماعی ، اقتصادی و حمل و نقلی به عنوان یکی از مهم ترین مبادی ورودی پایتخت به تشریح نیاز های این میدان به لحاظ آرام سازی ،زیبا سازی و بهسازی محیطی پرداخت و افزود: با توجه به وجود 6 نوار عبوری حمل و نقلی در شبکه های دور میدان و لزوم توجه به ارائه خدمات بهینه به مسافرین و انجام تمهیداتی برای تسهیل تردد خودروها بازسازی میدان راه آهن توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران در 2 فازطراحی و به مرحله اجرا در آمد.

به گفته شهردار منطقه 11 رویکرد مدیریت شهری مبنی بر حفظ آثار و هویت تاریخی شهر تهران و جذب گردشگر ؛ در طراحی جدید میدان راه آهن مورد توجه بوده است و بازسازی این میدان با همان شکل گذشته تاریخی خود در مجاورت ایستگاه اصلی راه آهن ؛ شامل یک جزیره میانی به مساحت 3050متر مربع دارای یک آبنما به مساحت 240 متر مربع ،4 باغچه حاشیه ای و باغچه های مربعی در درون کف سازی که با طراحی کلاسیک و تقارن مرکزی نمادی از فرش زیبای ایرانی است ؛ به مرحله اجرا در آمد.

او گفت: نورپردازی جداره ها ، ایجاد فواره ها و آبفشانه ها، فضای سبز پیرامونی ، نصب پایه چراغ های 3 متری ،نصب LED در کف میدان و نصب مبلمان شهری نیز در فاز نخست به پایان رسیده است.

گفتنی است در فاز 2 بازسازی میدان راه آهن که در فضای پیرامونی میدان و خیابان شوش شرقی و غربی اجرا خواهد شد؛ بهسازی جداره ساختمان راه آهن در جنوب غربی میدان که جزء بناهای قابل توجه در طرح کلاسیک ایران بوده ، نورپردازی ،مبلمان و تأسیسات شهری، ساماندهی شبکه ترافیک سواره و پیاده و انتقال پایانه اتوبوس و تاکسی ضلع جنوب میدان به پایانه معین انجام خواهد شد.

105105

کد خبر: 500088

وب گردی

وب گردی