بیانیه جمعیت الوفاق بحرین در روز جهانی مبارزه با خشونت

جمعیت اسلامی "الوفاق" بحرین به مناسبت روز جهانی مبارزه با خشونت، ضمن تاکید بر مسالمت‌آمیز بودن فعالیت‌های جنبش‌های بحرینی، از مقامات آل خلیفه خواست از هرگونه خشونت علیه فعالان سیاسی و مردم بحرین ممانعت کنند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، سایت رسمی جمعیت الوفاق، بزرگترین گروه مخالف دولت بحرین در روز جهانی مبارزه با خشونت با انتشار بیانیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه اقدامات مسالمت‌آمیز گزینه‌ای استراتژیک برای جنبش بحرین است، اعلام کرد که این گروه هنوز به اهدافش در ایجاد یک کشور جدید مبتنی بر اصول دموکراسی، عدالت، مساوات و احترام به حقوق بشر پایبند است.

این جمعیت در بیانیه خود اعلام کرد اصول این مبارزه توسط نیروهای مخالف بحرین در هفتم نوامبر 2012 به عنوان اولین سند از سوی مخالفان در جهان منتشر شد. این سند بر اصول ملی و بین المللی در تعمیق فرهنگ صلح و مبارزه با خشونت تکیه کرده است.

الوفاق در ادامه بار دیگر از مخالفان خواست برای اجرای این سند قدرت را به دست بگیرند.

جمعیت الوفاق در بیانیه خود اعلام کرد: رهبرانی که برای امضای این سند مهم و تاریخی دعوت شده‌اند، امروز به اتهاماتی بازداشت هستند که از نظر بسیاری از سازمان‌های بین المللی و مردم بحرین این اتهامات باطل و بر خلاف تمامی تلاش‌های صورت گرفته است. شیخ علی سلمان، دبیر کل جمعیت الوفاق نیز با اتهاماتی مواجه است که از سوی سازمان‌های بین‌المللی و کارشناسان بین‌المللی میانه‌رو مردود هستند.

جمعیت الوفاق در ادامه تاکید کرد که این جمعیت از ویژگی‌هایی چون مسالمت‌آمیز بودن و دوری از خشونت برخوردار است و با وجود سرکوب‌های شدید امنیتی صلح ویژگی اصلی و دائمی این گروه است.

الوفاق در ادامه با تاکید بر اینکه گروه‌های مخالف و رهبران آنان در بحرین همچنان از مسالمت‌آمیز بودن این جنبش دفاع می‌کنند و از همه می خواهند به این اصل پایبند باشند، از مقامات این کشور خواست از هیچ یک از روش‌های خشونت از جمله استفاده از زور، بازداشت اجباری، یورش‌های شبانه و محاکمه اشخاص بدون درنظر گرفتن توافقنامه‌ها و قوانین بین‌المللی و قانون اساسی کشور استفاده نکنند.

جمعیت الوفاق در پایان تاکید کرد که دولت باید فضا را برای گروه‌های بحرینی فراهم کند تا آنها بتوانند مبارزه با خشونت را در فعالیت‌های سیاسی نهادینه‌ کنند نه اینکه رهبران سیاسی که شبانه روز برای نهادینه کردن صلح تلاش‌ می‌کنند از جمله مجید میلاد و شیخ حسن عیسی، از رهبران الوفاق و ابراهیم شریف،‌ دبیر کل سابق جریان "وعد" و دیگر جوانان و فعالان بحرینی را بازداشت کرده و اتهاماتی دروغین به آنها نسبت دهد.

301301

کد خبر: 500129

وب گردی

وب گردی