بزرگترین رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد در تهران به کار خود پایان داد/ تجلیل از برگزیدگان

نخستین و بزرگترین رویداد استارت آپ ویکند دانشگاه آزاد اسلامی در تهران به میزبانی واحد تهران‌غرب برگزار شد و شب گذشته مراسم اختتامیه این رویداد با حضور دکتر محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاونان و دیگر مسئولان این وزارتخانه و دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، در این مراسم به برگزیدگان اول تا سوم این رویداد تندیس و لوح یادبود اهدا شد. همچنین از سوی دکتر داداندیش با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از زحمات دکتر سیدمهدی میردامادی معاون پیشین پژوهشی و فناوری واحد تهران غرب قدردانی و تشکر به عمل آمد.

داداندیش: دانشگاه آزاد اسلامی همراه دولت تدبیر و امید است

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند اظهار کرد: جوانان ما بزرگترین سرمایه‌های این مرز و بوم به شمار می‌آیند. از این رو امروز که در مراسم اختتامیه رویداد استارت آپ ویکند هستیم بسیار خرسندم رویدادی را به پایان می‌بریم که ایده‌های جوانان اساس و بن مایه آن را تشکیل می‌دهند.

پروین داداندیش با تشکر از دست اندکاران این رویداد گفت: از تمامی استادان، مسئولان واحد تهران غرب، روسای دانشکده‌ها و دانشجویان تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم شاهد ادامه این رویدادها در دانشکده‌ها باشیم.

وی با همراه خواندن دانشگاه آزاد اسلامی با دولت تدبیر و امید گفت: درخواست می‌کنم این رویداد نخستین و آخرین رویداد نباشد و شاهد برگزاری مستمر استارت آپ ویکند در آینده نزدیک باشیم. تمرین بیشتر در این حوزه ایده‌های عملیاتی‌تری را با هدف تولید ثروت از دانش در راستای اشتغال‌زایی جوانان و کمک به توسعه کشور قطعا پرورش خواهد داد و دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای کمک به توسعه کشور همراه دولت تدبیر و امید خواهد بود.

دوایی: انسان از سه قوه عقل، همت و صبر باید بیشتر استفاده کند

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز با توجه به حدیثی از حضرت علی(ع) با عنوان «انسان از سه قوه عقل، همت و صبر باید بیشتر استفاده کند» اظهار کرد: گاهی انسان‌ها درباره موضوعی ایده خوبی دارند اما برای انجام آن تلاش خوبی نمی‌کنند یا بالعکس. استارت آپ ویکند باعث شده که همه دانشجویان در آن نقشی داشته باشند. خوبی این موضوع این بوده است که این نقش‌ها از قبل تعیین شده نبوده و در حین کار هرکس با نقش خود آشنا شده است. همه این موارد در حالی است که اینجا نقطه شروع است. نقطه شروع هم به نوعی تمرین از ابتدا تا انتهای یک بازی بوده است، یعنی در واقع در این مرحله یک وسیله ساده ساخته شده است و در مرحله بعد این وسیله ساده باید به یک وسیله پیشرفته تبدیل شود.

امیرحسین دوایی با توجه به اینکه سهم فناوری‌های ICT پیشرفته در صادرات برای کشور ما مناسب نیست، ادامه داد: در این بخش و در سال 83 نسبت به سال 93 در وضعیت خوبی قرار داشته‌ایم. البته در بخش سخت‌افزار رقم 36 میلیون دلار صادرات داشته‌ایم.

معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: تجربیات جهانی نشان داده است که که اتفاقات خوبی که در این زمینه افتاده است، مرحله پس از ایده را یک شریک مناسب و سپس جذب مراحل اعتبار هستند. به طور مثال افراد به دلیلی در یک ایده سرمایه‌گذاری می‌کنند، یک به اعتبار فرد. دو به اعتبار ایده فرد. البته وظیفه کسی ایده را برعهده دارد این است که افراد باتجربه را در کنار شرکت خود داشته باشد.

او در پایان با تشکر از مسئولان برگزاری این رویداد گفت: از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر برگزاری این رویداد مهم تشکر و قدردانی می‌کنم.

مطهرنیا: ایده‌ها باید انعطاف‌پذیر باشد تا اجرایی شوند

کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز دیگر سخنران اختتامیه در زمینه اجرایی شدن ایده‌ها گفت: ایده‌ها باید انعطاف‌پذیر باشد تا اجرایی شوند.

دکتر مهدی مطهرنیا ضرورت عملی شدن ایده‌ها را همراه شدن ایده با خلاقیت عنوان و اظهار کرد: نوآوری فقط ایده نیست بلکه ایده و خلاقیت باید در کنار هم قرار بگیرند تا عملی شوند.

وی با بیان اینکه ایده باید چابک و انعطاف‌پذیر باشد، افزود: این ایده‌ها باید سرعت اجرایی شدن را داشته باشند و بتوان آنها را به جامعه معرفی کرد.

کارشناس مسائل سیاسی و عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی با توجه به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: امیدوارم این ایده‌ها بتوانند در شرکت‌های دانش‌بنیان اجرایی شوند و حمایت‌های لازم از برگزیدگان انجام شود.

20101

کد خبر: 500162

وب گردی

وب گردی