کشف یک هزار و 500 قطعه تاریخی مسروقه موزه قرآن و کتابت تبریز

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی گفت: یک هزار و 500 قطعه تاریخی به سرقت رفته از موزه قرآن و کتابت تبریز توسط نیروی انتظامی استان کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، سردار سرتیپ دوم محسن حسن خانی با اشاره به سرقت این اشیا نفیس و گران بها در سال 92 افزود: قسمتی از اشیا مسروقه در همان سال کشف و برای پیگیری باقیمانده اقلام مسروقه کارهای اطلاعاتی لازم انجام گرفت.

او ادامه داد: با برنامه مدون و هماهنگی با دیگر استان ها، سر انجام بعد از دوسال باند بزرگ سرقت اقلام عتقیه شناسایی و کلیه افراد مرتبط در شهرهای تبریز و تهران دستگیر شدند.

سردار حسن خانی گفت: این اشیا شامل انواع مسکوکات دوران هخامنشی، ساسانی و اشکانی، قرآن نفیس سده اول اسلام به خط کوفی و بر روی چرم، ده ها قبضه شمشیر، سرنیزه و خنجر، ده ها جلد قرآن خطی نفیس در ابعاد مختلف و تعدادی گردن آویز طلا، انواع آبگینه و بشقاب سفالی، مدال های افتخار و گردنبد های زینتی است.

او با تشکر از همکاری گسترده و مناسب دستگاه های مختلف اطلاعاتی و قضایی، تاکید کرد: ارزش دقیق اشیای کشف شده توسط کارشناسان در حال بررسی است و شواهد اولیه نشان از ارزش میلیاردی دارند.

20102

کد خبر: 500231

وب گردی

وب گردی