مراسم گرامی‌داشت نوش آفرین انصاری همزمان با هفته کودک برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز این مراسم در جریان سلسله برنامه‌های عصر کتاب که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شود از سوی خانه کتاب برگزار خواهد شد.

در مراسم گرامی‌داشت نوش‌آفرین انصاری افرای همچون هوشنگ مرادی کرمانی، مهدی محقق، پوراندخت سلطانی، شهرام اقبال‌زاده و فریبا افکاری سخنرانی خواهند کرد.

نوش‌آفرین انصاری استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی است. او که پدرش دیپلمات وزارت امور خارجه بود در پاییز ۱۳۱۸ در دهلی نو هندوستان زاده شد. تحصیل در رشته کتابداری را تا مقطع کارشناسی در مدرسه عالی کتابداری ژنو و مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه مک گیل کانادا ادامه داد و به ایران بازگشت.

انصاری از اعضای شورای کتاب کودک است. او از اعضای هیات علمی کتابداری دانشگاه تهران بوده و راه‌اندازی بخش فنی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران و ریاست کتابخانه دانشکده ادبیات دانشگاه تهران از فعالیتهای اوست.

از نوش‌آفرین انصاری تاکنون کتاب‌ها و مقاله‌های تالیفی و ترجمه‌های بسیاری به ویژه در زمینه کتابداری و کتابخانه‌های کودکان و بزرگسالان منتشر شده است. از کتاب‌های او که اکنون دبیر شورای کتاب کودک است می‌توان به "تشکیل کتابخانه در روستا"، "مجموعه مقالات درباره کتاب و کتابداری" و ترجمه "مدخل تاریخ شرق اسلامی" اشاره کرد.

برنامه عصر کتاب ویژه گرامی‌داشت نوش‌آفرین انصاری روز شنبه هجدهم مهرماه ساعت 15 در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار خواهد شد.

502

کد خبر: 500306

وب گردی

وب گردی